پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

وام نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
 وام نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول، مهدی عبوری اظهار داشت با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحدی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده به مهر گفت: در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری قرار دارد که این ۱۰۰ هزار واحد از محل تسهیلات تبصره‌ای و به‌صورت خود مالکی در سراسر کشور احداث می‌شود. وی ادامه داد: تا به امروز ۲۷ هزار نفر به شعب بانک عامل بخش مسکن در سراسر کشور معرفی شده‌اند و با ۱۲ هزار و ۶۰ نفر از آنها، بانک عامل، قرارداد منعقد کرده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سقف وام پرداختی به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده گفت: این تسهیلات در سراسر کشور متفاوت است؛ به این صورت که در تهران، «کلانشهرها و مراکز استان‌ها» و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، رقم تسهیلات اعطایی، مختلف است.
به گفته عبوری، در تهران برای آن دسته از متقاضیانی که می‌خواهند این تسهیلات را دریافت کنند و به‌صورت خود مالکی، اقدام به نوسازی کنند،
۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت می‌کنند؛ همچنین ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات ۴ درصد به آن دسته از متقاضیانی که خواهان دریافت وام ودیعه مسکن برای انتقال به مسکن اجاره‌ای در مدت زمان تخریب و نوسازی ملک مسکونی خود هستند، پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: اگر سازنده حرفه‌ای بخواهد نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده را انجام دهد، در تهران تا ۲۵۰ میلیون تومان به سازنده حرفه‌ای که گواهی ماده ۴ را داشته باشد و آیین‌نامه مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کند، اعطا می‌شود؛ این سازنده می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم از محل اوراق تسهیلات مسکن که بانک عامل بخش مسکن پرداخت می‌کند، استفاده کند که مجموعاً تا ۳۵۰ میلیون تومان سقف این وام افزایش پیدا می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به سازنده حرفه‌ای پرداخت می‌شود، ۲۳۰ میلیون تومان است، گفت: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای، ۱۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

اخبار مرتبط
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها