پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

7 راه حل طبیعی برای جوان سازی و رشد مجدد مو

24 خرداد 1401
7 راه حل طبیعی برای جوان سازی و رشد مجدد مو

به گزارش بانک اول موها یکی از مهم ترین بخش های زیبایی هستند که همه افراد اهمیت بسیاری برای آن ها قائل می شوند و می خواهند مو هایی زیبا داشته باشند.
بسیاری از شما ممکن است از زیبایی موهای خود راضی نباشید یا ریزش موی زیادی داشته باشید و یا حتی بخواهید سرعت رشد موهایتان را افزایش دهید. در ادامه هفت راه حل طبیعی این مشکلات را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید موهایی جوان، پرپشت و درخشان داشته باشید.

 


1. ماساژ: ماساژ پووست سر می تواند به رشد مجدد مو و افزایش سرعت رشد موهایتان کمک کند.


2. آلوئه ورا: مالیدن ژل آلوئه ورا به موها و پوست سر می تواند باعث از بین رفتن شوره، تسکین پوست سر و جوان کردن موهایتان شود.


3. روغن نارگیل: مالیدن روغن نارگیل به موهایتان میتواند ریزش آن ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد و موهایی درخشان به شما هدیه کند. توجه کنید که اگر موهای چربی دارید چند ساعت قبل از حمام و اگر موهایتان خشک می باشد پس از حمام از این ماده مفید استفاده کنید.


4. ماهی های چرب مانند سالمون: این ماهی ها از اسید های چرب مفید مانند امگا-3 و پروتئین بالایی برخوردار می باشند که از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین می تواند باعث افزایش تراکم و قطر موها نیز کمک کند.


5. جینسینگ: مصرف مکمل های حاوی این ماده بسیار ارزشمند غذایی می تواند رشد مو ها را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری کند.


6. آب پیاز: اگر می توانید بوی آب پیاز را تحمل کنید مالیدن چند قطره از آن به موها و پوست سرتان می تواند باعث استحکام دیواره مو افزایش سرعت رشد آن شود. صرفا لازم است که 15 دقیقه با این محلول موهایتان را ماساژ داده و سپس با شامپو به طور کامل آن را بشویید.


7. لیمو: آبلیموی تازه و یا روغن لیمو می تواند باعث افزایش کیفیت مو، افزایش رشد و تقویت آن بشود. مانند آب پیاز لازم است تا 15 دقیقه آبلیمو را به سر و موهای خود بمالید و سپس آن را با شامپو بشویید.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها