پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آنچه درباره بیمه زنان‌ خانه دار باید بدانیم

24 خرداد 1401
آنچه درباره بیمه زنان‌ خانه دار باید بدانیم

به گزارش بانک اول، محمد حسن زدا کارشناس سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه زنان خانه‌دار، اظهار کرد: تمام خانم‌های 18 تا 50 سال می‌توانند از مزایای بیمه زنان خانه دار استفاده کنند.

کارشناس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متقاضیان با مراجعه به واحد امور بیمه شدگان در شعبه می‌توانند برای بیمه شدن اقدام کنند، افزود: بعد از مراجعه به شعبه  3 نوع بیمه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، نوع اول 12 درصدی که فقط بازنشستگی دارد، نوع دوم 14 درصدی که بازنشستگی و فوت دارد و نوع سوم 18 درصدی، که بازنشستگی، فوت و از کارفتادگی دارد که به نسبت این درصد‌ها حق بیمه تغییر می‌کند.

زدا بیان کرد: حق بیمه نوع 12 درصد، حدود 216 هزارتومان، نوع 14 درصدی، حدود 252 هزار تومان و نوع سوم 18 درصدی حدود 324 هزار تومان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه درمانی نیز اختیاری است، اگر مایل باشند باید سرانه درمان را پرداخت کنند که این سرانه برای سال 98، 48 هزار و 400 تومان بود و برای سال 99 هنوز اعلام نشده است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
زهرا عباسپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام وقت خوش. من بیمه 12 درصدی دارم میتونم اون به 14 درصدی ارتقا بدم یا نه. مراحلش چطور انجام میشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها