شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شفاف سازی ابهام فروش سهام عدالت

24 خرداد 1401
شفاف سازی ابهام فروش سهام عدالت

به گزارش بانک اول، حسین فهیمی گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال آزادسازی سهام عدالت خود را انجام دادند از امروز وارد فرایند فروش سهم خواهند شد. وی ادامه داد: کارگزاران بر اساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این گونه افراد را در بورس یا فرابورس می فروشند و پول را در روزهای آینده به حساب شبای آنها واریز خواهند کرد.

دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت

فهیمی در خصوص دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت افزود: واقعیت این است که اطلاعات این افراد روز گذشته در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و از امروز اطلاعات آنها بروز رسانی و در اختیار کارگزاران قرار می گیرد.

وی درباره افرادی که قبل از ۱۵ خردادماه گذشته فرم های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده اما هنوز وجهی دریافت نکرده اند، تاکید کرد : افرادی که شماره حساب شبای بانکی آنها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده، تمام وجه را در روزهای اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده اند.

شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه

فهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورایعالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبا و تلفن همراه به نام خود از فرایند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه «ثبت نام در سجام، هویت سجام، ارائه مدرک و ...» معاف شدند، افزود: یکسری افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آنها را تایید نکرده است.

وی اضافه کرد: حتی افرادی هستند که شماره شبای آنها تایید شده اما بیش از ۶ ماه است که حساب آنها راکد بوده و نمی توان وجه این افراد را به حسابشان واریز کرد.

حفاظت از دارایی های مشمولان سهام عدالت

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: حفاظت از دارایی های مشمولان سهام عدالت و پس از فروش سهم، حفاظت از وجوه آنها از اولویت های مهم این شرکت است که با وسواس و سختگیری این امر را انجام می دهیم تا سهامداران سهام عدالت متضرر نشوند.

روند مشاهده سبد سهام عدالت سهامداران

فهیمی درمورد عدم مشاهده سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت کارگزاری نیز افزود: این شرکت ها اگر سیستم های خود را بروز رسانی کنند این مشکل برطرف می شود./ایبنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد پور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام بانک ملی بخدا ۹ خرداد درخواست فروش زدم از طریق برنامه بله شماره شبا درسته چک شد شماره همراه درسته بنام خودم دیگه بهانه چیه یک ریال هم واریز نشد هر جا هم میرم جوابگو نیستن باور کن لازم داریم

شهریار فتحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام به اقای فهیمی بگید که یکی مثل من که ازیازدهم خرداد حضوری به بانک کشاورزی وکالت فروش دادم و شماره شبا وموبایل درسته وتاالان که شانزدهم تیرماه است ریالی به حسابم واریز نشده تکلیف چیه ، امروز ازطریق رئیس شعبه بانک کشاورزی با کارگزاری خانم بختیاری صحبت کردیم فرمودند اونایی که از ششم تا دهم خردادثبت نام کردن پولشان واریزشده ولی اونایی که یازدهم تا سیزدهم خردادثبت نام کردن بخاطر مشکلاتی که بین سمات وبانکها پیش امده معلوم نیست پولی واریزشود وامکان دارد که فروش سهامشان کنسل شود آیا بعدازسی وپنج روز حالا این جواب درسته که به ما میدن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها