جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت/ غیرمستقیم‌ها چه باید بکنند؟

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت/ غیرمستقیم‌ها چه باید بکنند؟

به گزارش بانک اول حسن علائی، با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: تا ۲۹ خرداد ماه به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. بر این اساس از میان بیش از ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پس از آن، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات را بر اساس روش مدیریت، تفکیک استان و تفکیک پرتفوی سبد سهام بورسی طبقه‌بندی و به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد. این شرکت در این مرحله، کارهای مقدماتی مربوط به ثبت پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، انجام می دهد و متعاقبا روی روش مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی کار می کند.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در ادامه با تاکید براینکه افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهند، توضیح داد: شیوه نامه و چارچوب بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی درحال آماده سازی است و از آنجاکه دولت هم باید در این مورد نظر خود را اعلام کند، چارچوب‌ها آماده و به دولت ارائه شده است.

علائی افزود: در واقع این موضوع یک پروسه زمانی دارد و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی باید بر اساس پرتفوی افراد آن استان شکل بگیرد، ثبت و مجمع برگزار شود، درخواست پذیرش به سازمان بورس و اراق بهادار ارائه شود و زمانی که در سازمان بورس پذیرفته شدند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بر اساس پرتفوی هر استان بین سهام داران آن استان تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه برای بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلساتی به صورت کارشناسی بین سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در سطوح مختلف برگزار و در نهایت به شورای عالی بورس ارجاع داده می شود. در واقع مرجع تصمیم گیری شورای عالی بورس است. به طور کلی سعی می شود این موضوع با کمترین چالش تا پایان سال اجرایی شود.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در پایان درمورد امکان فروش ۱۰۰ در صد سهام عدالت برای مشمولینی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند نیز گفت: این موضوع به شورای عالی بورس رفته است و منتظر ابلاغیه این شورا هستیم. موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود./ایسنا

بر اساس این گزارش، ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و مشمولان تا ۲۹ خردادماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام کنند. این افراد در حال حاضر می توانند ۳۰ درصد از سهام خود را از طریق بانک ها و کارگزاری ها به فروش برسانند.

افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند نیز سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شده اند و باید منتظر بورسی شدن این شرکت ها بمانند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ایبو اقبالی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،خسته نباشه دولت محترم که دقیقه به دقیقه سره مردمو مردم هم خالی میکنه آخه دولتمحترم اگه یک سال هم صبر کنم چرا از الان برای پیشخوان نفری 70هزار تومان خرج کردیم ما چهار نفریم جمع شد 280هزار تومان،فقط بخاطر اینکه گفتید پول 30%بحساب حداقل واریز میشه،الان که واریز نشد حالا میگید یک ساله تکلیف مشخصه،الان از سال 88ثبت نام کردیم مددجوکمیته هستم بخاطر اینکه پول بیاد دستم خرج پیشخوان را عرض کردم،واقعان دیگه شورشو دراوردیدوقتی ثبت نام سهام کردم جوون بودم الان میان سالم تا ساله دیگه من موردم،حداقل به مددجو رحم کنید من از کجا پول پیشخوان که قرض کردم حال چگونه پس بدم،شما انصاف ندارین که میدانم ندارین،کند زدید به مملکت و هی وعده و دروغ دروغ بسسسسسه خسته شدیم از زندگی از دروغ وشما به مددجو خود هم رحم ندارید اگه نمی دانستید که نمی تونید واریز کنید چرا به مردم قول دادید،،هنوز ثبت نام جدید سهام عدالت میخوان را ه بیندازن،که سهام اونا را انشأالله در جهنم میدید،نه والاه اونم برای خالی کردن جیبهاس،،هرشخصی که این مطلب میخونه به مسؤلان بگه واقعان دمتون گرم مردمو تیغ زدید سهام سفر آخرت بنویس چون عمر جواب نمیده،،،دلم میخواد آنقدر هوار بزنم که خدا گیره چه دولتی افتادیم،صد رحمت خدا به آقای احمدی نژاد که امید ایران بود وهست،،شما ول معطلید هیچ خیری برای مردم ندارید،خودتون بخورید کیف دنیا کنید مردم هم اینجا با گرانی دست و پنجه نرم کنن،شما بخورید،،خدایا

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها