پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پشت پرده سقوط طلا صعود خواهد بود

24 خرداد 1401
پشت پرده سقوط طلا صعود خواهد بود

به گزارش بانک اول، طلا در روز های گذشته نوسان بسیاری را تجربه کرده است به شکلی که قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین میزان خود در هشت سال اخیر رسید و در روز پنجشنبه نیز به پایین ترین قیمت خود در هفته سقوط کرد.

می توان گفت طلا در پس همه اینها رشد خواهد کرد چرا که اصلی ترین محرک قیمت طلا در راه می باشد و آن تورم است.

به گفته هولگر زشاپیتز سردبیر بخش اقتصادی روزنامه آلمانی die welt خزانه داری آمریکا در حال تجربه یک بازده منفی می باشد. وی معتقد است که تورم در راه هست و این موضوع قیمت طلا را در آینده ای نزدیک افزایش خواهد داد.

در سه ماه گذشته طلا از 1450 دلار به 1789 دلار رسیده است و نرخ واقعی بازده ایالات متحده از 0.60 درصدبه منفی 073 درصد رسیده است. بازده منفی نشان دهنده کاهش قدرت خرید مردم و تورم می باشد و طلا همواره روش حفظ سرمایه در هنگام تورم می باشد. طبق پیش بینی ها طلا تا 12 ماه آینده می تواند به قیمت 2000 دلار برسد.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها