ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

با خوردن این خوراکی ها زیبا خواهید شد

24 خرداد 1401
با خوردن این خوراکی ها زیبا خواهید شد


به گزارش بانک اول پوست و مو فاکتور های زیبایی به شمار می آیند که عوامل مختلفی مانند ژنتیک، فعالیت جسمی و ورزش، مراقبت و رژیم غذایی تاثیر به سزایی در آن دارد.
مواد غذایی از طریق مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن بر روی اندام های مختلف شما مانند پوست و مو تاثیر می گذارند.
یکی از ویتامین هایی که بیشترین تاثیر را بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو شما دارد ویتامین E می باشد. این ویتامین می تواند از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند. ویتامین ای همچنین در مراقبت از پوست  شما در برابر آسیب های دیگر نیز نقش بسیار مهمی دارد.
در ادامه لیست غذا هایی که سرشار از این ویتامین هستند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با مصرف آن ها پوست و مویی سالم و زیبا داشته باشید.


1. غذا های دریایی مانند ماهی سالمون
2. کلم بروکلی
3. سبزیجات پهن برگ مانند اسفناج
4. مغز ها
5. تخمه آفتابگردان
6. روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان
7. برخی از غذا های غنی شده مثل آبمیوه های غنی شده با ویتامین ای

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.
درحالی‌که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌هاست، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به‌طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها