چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

علائم گوارشی در کودکان را جدی بگیرید/ خطر کرونا

24 خرداد 1401
علائم گوارشی در کودکان را جدی بگیرید/ خطر کرونا

به گزارش بانک اول عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما و فصل شیوع بیماری‌های عفونی مانند اسهال، نباید تمامی درد‌های شکمی و علایم گوارشی را به پای کرونا نوشت، اما احتیاط شرط عقل بوده و باید رعایت شود.

او افزود: رعایت تمامی جوانب احتیاط در کودکان نیز مانند دیگر افراد و بزرگسالان ضروری است، موارد بدون علامت بیماری در کودکان زیاد بوده و می‌توانند ناقل بدون علامت باشند.

او بیان کرد: رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی و استفاده از ماسک در تمامی افراد به ویژه کودکان ضروری است.

درستی با بیان اینکه احتمال جهش ویروس کرونا غیر محتمل نیست، اظهار کرد: بیماری علایم متعددی دارد و تمام علایم بیماری هنوز شناخته شده نیستند، علایم کووید۱۹ در تمامی افراد و در تمامی سنین ثابت نیست.

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.
درحالی‌که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌هاست، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به‌طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها