جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

اقشار آسیب‌پذیر «وام یک میلیون تومانی تکمیلی» کرونا می‌گیرند

24 خرداد 1401
اقشار آسیب‌پذیر «وام یک میلیون تومانی تکمیلی» کرونا می‌گیرند

به گزارش بانک اول «حسین میرزایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: نخستین مرحله واریز وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران نقدی به طور کامل انجام شد و همزمان با یارانه تیرماه اقساط این تسهیلات نیز کسر می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه دولت، چهار میلیون خانوار جزء اقشار خاص شناسایی شدند که علاوه بر دریافت وام یک میلیون تومانی که برای تمام یارانه‌بگیران واریز شد، در صورت تمایل می‌توانند از وام تکمیلی یک میلیون تومانی دیگر که برای آنها درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: تا کنون برای چهار میلیون نفر خانوار جدید که اطلاعات آنها از دستگاه‌های مختلف دریافت شده پیامک ارسال شده است.

وی افزود: این خانوارها می‌توانند برای ثبت درخواست خود پس از دریافت پیامک با سرشماره وزارت رفاه، عدد یک را به سرشماره ۶۳۶۹ اعلام کنند.

میرزایی اظهارداشت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماهه و با اقساط ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان خواهد بود که از حساب سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

وی درباره زمان واریز وام یک میلیون تومانی تکمیلی به اقشار آسیب‌پذیر اظهار بی اطلاعی کرد.

میرزایی درباره شناسایی مشمولان واجد شرایط این طرح گفت: مشمولان این طرح دستفروشان، رانندگان وانت‌بارها و کارگران ساختمانی هستند که اطلاعات آنها توسط وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی احصاء شده است.

وی افزود: علاوه بر این خانواده‌های پنج نفره و بیشتر نیز مشمول دریافت وام تکمیلی یک میلیون تومانی هستند که اطلاعات آنها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها احصاء شده است.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها