ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی ابلاغ شد

24 خرداد 1401
وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی ابلاغ شد

به گزارش بانک اول به نقل از مهر اسحاق جهانگیری مصوبه ۱۱ تیر امسال هیئت دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان را که بنیاد مسکن در ابتدای اسفند سال گذشته به دولت پیشنهاد داده بود، به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی باید سهمیه هر یک از بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت، نوسازی و بهسازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و حاشیه شهرها را به بانک‌ها تعیین و ابلاغ کند.

همچنین نحوه ضمانت این تسهیلات، به صورت سفته زنجیره‌ای تعیین شده است.

سود وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۵ درصد بوده و سازمان برنامه و بودجه از محل ردیف بودجه سنواتی مصوب در خصوص مابه التفاوت ۵ درصد با نرخ مصوب سود تسهیلات در شورای پول اعتبار را به بانک‌های عامل پرداخت می‌کند.

بنیاد مسکن موظف است تا سهمیه هر استان از این ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات را مشخص کرده و به بانک مرکزی اعلام کند؛ این بنیاد همچنین مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز روستایی با استفاده از خدمات سازمان نظام فنی روستایی را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است سه شنبه این هفته (۱۷ تیر) علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: اجرای وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به محض ابلاغ به بانک مرکزی، آغاز می‌شود.

 

اخبار مرتبط
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حامد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

۵۰تومن پول آهنش نمیشه

حامد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

۵۰تومن پول آهنش نمیشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها