پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت بازارها در ۲ ماهه نخست ۹۸ و ۹۹

24 خرداد 1401
مقایسه خلاصه وضعیت قیمت بازارها در ۲ ماهه نخست ۹۸ و ۹۹

به گزارش بانک اول معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۲ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ خرید هر یورو در بازار آزاد شهر تهران از ۱۶ هزار تومان به ۱۷هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته و رشدی ۸.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

طی مدت زمان مشابه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که ۳۶.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این آمار برای هر قطعه سکه طرح قدیم نیز حکایت از رشدی ۳۷.۴ درصدی دارد. میانگین قیمت خرید هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ۲ ماهه ۹۸ برابر با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان که در ۲ ماهه امسال به ۶ میلوین و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران نیز ۳۴.۸ درصد طی این مدت افزایش یافته و قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۱۲ میلیون تومان به ۱۶ میلوین و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بالاترین رشد اما متعلق به شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) است. این شاخص که در ۲ ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۴۷۹.۲ درصد بود، در ۲ ماهه امسال به ۳۷۸۷.۴ درصد رسیده و رشدی ۶۹۰.۴ درصدی را تجربه کرده است.

شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی مدت زمان مورد گزارش از ۴۱۰.۵ درصد به ۷۷۶.۹ درصد رسیده و ۸۹.۳ درصد رشد یافته است.

طی این مدت، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۷۲.۲ درصد به ۲۰۷.۴ درصد رسیده که ۲۰.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در ۲ ماهه نخست سال گذشته شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۷۰.۷ درصد بود که در ۲ ماهه نخست امسال این رقم به ۲۰۶.۱ درصد رسیده و رشدی ۲۰.۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی این مدت از ۱۸۱ درصد به ۲۱۴.۹ درصد رسیده و رشدی ۱۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در ۲ ماهه نخست سال ۹۸ شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) ۱۷۲.۲ درصد بود که در ۲ ماهه نخست امسال به ۲۱۳.۴ درصد رسیده که رشدی ۲۳.۹ درصدی یافته است/ایبنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها