جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

روش جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری اعلام شد

24 خرداد 1401
روش جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری اعلام شد

به گزارش بانک اول مهرداد جهاندیده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور شفاف‌سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات و ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری پس از طی دوره اجرای آزمایشی در پنج استان قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir  وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سامانه‌ای که برای بیمه بیکاری ایام کرونا راه‌اندازی شده بود از پنجم مرداد غیرفعال شده است، گفت: افرادیکه در این سامانه درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند، اطلاعات آنها به سامانه جدید انتقال داده می‌شود ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالا تغییرات به سامانه جدید مراجعه کنند.


وی با اشاره به اینکه زیر سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع روابط کار به شمار می‌رود، اظهارداشت: سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه‌اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، شوراهای سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود. 
جهاندیده تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد حسنب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام به سایت پرتلاش بانک اول می خواستم پیشنهادی به شما بدهم درقسمت تنظیمات سایت گزینه پرینت را اضافه کنیدتا کاربران برای مشاهده مطالب شما راحت تر باشدزمانی که کاربران موبایل می خواهند مطلب را ذخیره نمایند بامشکل روبرو می شوند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها