شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

راهکار طلایی ثروتمندان برای حفظ و افزایش دارایی

24 خرداد 1401
راهکار طلایی ثروتمندان برای حفظ و افزایش دارایی

 

به گزارش بانک اول به نقل از فایننشال میرور(financialmirror)، چه دلایلی وجود دارد که حاکی از تداوم روند صعودی قیمت طلاست؟ به طور کلی وقتی سرمایه گذاران در خصوص سرمایه گذاری های خود احساس ناامنی کرده و یا در این زمینه بازدهی قابل قبولی مشاهده نمی کنند، به دنبال یک پناهگاه امن برای سرمایه های خود می گردند؛ پناهگاهی که بازده رضایت بخشی را در بلندمدت عاید ثروت آنها کند. سرمایه گذاران کوتاه مدت استراتژی متفاوتی دارند. به طور طبیعی، آنها در حال شکار سودهای کوتاه مدت بوده و در درجه اول درباره  حمایت از ثروت در میان مدت و بلند مدت نگرانی خاصی ندارند. 

بنابراین ، سرمایه گذاران کوتاه مدت در معاملات اوراق بهادار مانند ETF های مبتنی بر طلا ، سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاران با هدف اصلی محافظت از آنچه دارند ، به سراغ طلای فیزیکی می روند و آن را با اطمینان با کمک شرکت های حرفه ای ذخیره می کنند. تلاطم های فزاینده در جهان، که به واسطه شیوع ویروس COVID-19 و تغییرات پایدار آن ایجاد شده، باعث شد سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری های طلایی سوق داده شوند. افزایش شدید تقاضا باعث افزایش قیمت این فلز نیز شده است. 

سیاست های تسکینی دولت فدرال ، بانک مرکزی اروپا و سایر بانک های مرکزی برای تحریک بازارهای اقتصادی و مقابله با مشکلات مالی کشورها در واقع نتیجه ای جز کاهش اعتمادها به بازارها را به همراه نداشته است. این اتفاق مدت ها قبل از ظهور ویروس کرونا به دلیل تضعیف اقتصاد جهانی و در نتیجه افزایش تقاضا در طلا و نقره رخ داده بود. 

علاوه بر مشکلات موجود و حل نشده، کووید۱۹ به ما نشان داد که زندگی ما ، مشاغل ، اقتصاد و بازارهای ما چقدر آسیب پذیر است. البته همه ما بدون هیچگونه آمادگی گرفتار این وضعیت شده ایم. این واقعیت که ما مشکلات اقتصادی خود را حل نکردیم اما تصمیم گرفتیم که آنها را با آرایش زننده بپوشانیم ، باعث شد تا به محض اینکه COVID-19 بخشی از زندگی ما شد ، غرامت اشتباهات خود را چندبرابر پرداخت کنیم. بازارهای بورس اوراق بهادار و مشاغل قفل و بعد از آن، غالبا تعطیل شدند.  اقتصادهای ما به طرز چشمگیری رو به کاهش رفت.

سیاستمداران و بسیاری دیگر هنوز هم اعتقاد دارند که همه چیز به زودی تمام خواهد شد ، اما چنین نخواهد شد. اکثریت مردم و فعالان بازار به وضوح می بینند که ما به این زودی ها به سبک زندگی ‌ای که قبلاً از آن لذت می بردیم برنخواهیم گشت. و این مسئله نیاز به یک پناهگاه امن برای ثروت و در نتیجه تقاضای طلا را به طور جدی افزایش داده است. 
اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها