جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دارا دوم به کجا رسید؟

24 خرداد 1401
دارا دوم به کجا رسید؟

به گزارش بانک اول قرار است دومین ETF دولتی که متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران است، تا آخر ماه جاری عرضه ‌شود. احتمالا در دو هفته باقی مانده مرداد ماه سهامداران شاهد پذیره‌نویسی دارا دوم باشند.

اول مرداد ماه امسال، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته است: تا به حال زمان نهایی برای پذیره‌نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مردادماه اعلام شده و صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

 

وی همچنین دوم مرداد ماه امسال گفته است: صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

در مورد رقم دارا دوم، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است: واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره‌نویسی می‌شود و سقف خرید در این صندوق‌ها پنج میلیون تومان خواهد بود.

پیش از این، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم در اردیبهشت ماه امسال توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه شده بود که برخلاف پیش‌بینی‌ها تنها نزدیک به ۳٫۵ میلیون سهامدار مواجه شده بود.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها