پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

درد مفاصل را با این ۳ ماده غذایی جادو کنید

24 خرداد 1401
درد مفاصل را با این ۳ ماده غذایی جادو کنید

 

به گزارش بانک اول، امروزه درد مفاصل یکی از بیماری‌های رایج در میان مردم است. با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در دنیای مدرن، شاهد آن هستیم که روز به روز بر شمار کسانی که از درد مفاصل خود شکایت دارند افزوده می‌شود. با این حال، متخصصان علوم تغذیه راهکار‌های ساده‌ای برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

سرگئی اوبلوگو، متخصص علوم تغذیه در این باره می‌گوید: افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند باید برخی مواد غذایی را در رژیم خود قرار دهند. این مواد غذایی عبارتند از میوه کیوی به دلیل آنکه سرشار از ویتامین C است، جو دو سر به دلیل آنکه دارای منگنز است و در نهایت ماهی مکرل به دلیل آنکه غنی از امگا ۳ است.

او بیان کرد: در صورت مصرف نصف یک کیوی، نیاز روزانه فرد به ویتامین C تامین می‌شود. این ویتامین نقش مهمی برای بازیابی و بهبود غضروف دارد همچنین این ویتامین برای کارکرد درست مفاصل و غضروف ضروی است.

منگنز، یکی دیگر از مواردی است که برای بدن انسان و به خصوص کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند لازم است، زیرا در تشکیل الیاف کلاژن ضروری است. می‌توان با مصرف بشقاب کوچکی از فرنی جو دو سر نیاز بدن به منیزم را تامین کرد.

به گزارش بانک اول نیازی نیست افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند به صورت روزانه از فرنی جو دو سر استفاده کنند، مصرف بشقاب کوچکی از این غذا می‌تواند نیاز دو روز فرد را به منیزم تامین کند.

همچنین به کسانی که درد مفاصل دارند توصیه می‌شود مقدار کمی ماهی مکرل که غنی از اسید امگا ۳ است؛ مصرف کنند. مصرف زیاد این ماهی به دلیل آنکه می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد توصیه نمی‌شود. متخصصان می‌گویند برای تامین نیاز روزانه بدن به امگا ۳ تنها لازم است روزانه ۳۰ گرم از ماهی مکرل استفاده کرد. بهتر است ماهی را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و هر روز تکه‌ای از آن را مصرف کنید.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها