چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

رونمایی فدرال رزرو از سیستم پرداخت آنیِ جایگزین ارزدیجیتال فیسبوک

24 خرداد 1401
رونمایی فدرال رزرو از سیستم پرداخت آنیِ جایگزین ارزدیجیتال فیسبوک

به گزارش بانک اول به نقل از ای‌اف‌پی، FedNow برای خانواده‌ها و کسب و کارها دسترسی آنی به خدمات پرداخت برای مواردی همچون حقوق، مزایای دولتی و فروش فراهم می‌آورد بدون انتظار چند روزه برای کلرینگ چک‌ها.

اطلاعیه سال گذشته فیسبوک از برنامه‌های خود برای طراحی لیبرا و سیستم پرداخت انحصاری خود، بلافاصله علائم اعلام خطر را از سوی مقامات ملی جهان برانگیخت؛ کسانی که انتقادهای شدید خود را از امنیت و قابل اطمینان بودن یک شبکه خصوصی ابراز کردند.

«لائل برینارد» یکی از مقامان فدرال رزرو اعلام کرد که پروژه لیبرا فیسبوک همچنین ابهامات اساسی دیگری را در مورد موضوعات مرتبط با امنیت قانونی و رگولاتوری، ثبات مالی و نقش درست پول بخش خصوصی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ما نسبت به ایجاد یک سیستم پرداخت آنی که خدمات پرداخت پرشتاب را برای کاربران فراهم می‌کند، متعهد هستیم؛ سیستمی پرشتاب بدون صرف نظر کردن از لایه‌های حفاظتی قانونی و رگولاتوری که کاربران در تعامل با بانک‌ها انتظار دارند.

وی تاکید کرد که برنامه‌های کمک اضطراری دولت در دوران پاندمی کرونا «بر اهمیت دسترسی سریع به منابع و کمک مالی برای خانواده‌ها و کسب و کارهایی که در مضیقه نقدینگی هستند، صحه می‌گذارد.

برینارد اعلام کرد که ویژگی‌های این سیستم پرداخت آنی عبارت است از ابزارهای ضدکلاهبرداری، قابلیت حصول اطمینان از در دسترس بودن مبالغ بعد از چند ساعت و در آخر هفته‌ها از سوی بانک‌ها، قابلیت همکاری با سیستم‌های پرداخت خصوصی و سایر سیستم‌هایی که کاربران به جای شماره حساب بانکی از طریق نا های مستعار کاربری همچون آدرس ایمیل شناسایی می‌شوند./ایبنا

اخبار مرتبط
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها