پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کشف واکسن کرونا و آیا سقوط ششصد دلاری طلا ؟!

24 خرداد 1401
کشف واکسن کرونا و آیا سقوط ششصد دلاری طلا ؟!

به گزارش بانک اول پس از کشف و ثبت واکسن کرونا در روسیه از صبح امروز طلا شروع به یک سقوط کم سابقه کرده است و تا این لحظه بیش از 75 دلار کاهش قیمت داشته است.

همراه با شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه سال گذشته طلا از حدود 1400 دلار شروع به رشد کرده و در روز های گذشته به بالای 2000 دلار رسید.

حال امروز با منتشر شدن خبر ثبت واکسن کرونا توسط کشور روسیه طلا شروع به سقوطی بی سابقه کرده است و برای بسیاری این سؤال را پیش آورده که آیا ممکن است طلا سقوطی ششصد دلاری از خود نشان داده و به 1400 دلار بازگردد؟

پزشکان معتقدند که واکسن کرونای روسیه مرحله 3 تولید یک واکسن را طی نکرده است و در نتیجه دچار ضعف می باشد اما بازار این اتفاق را خبری بسیار خوب برداشت کرده و قیمت طلا در حال ریزش می باشد.

هرچند کارشناسان بازار انتظار ندارند که قیمت طلا به 1400 دلار در ابتدای شیوع کرونا بازگردد اما همگی اذعان دارند که این یک ریزش بزرگ برای قیمت طلا خواهد بود.

کارشناسان معتقدند که هرچند احساسات فعلی باعث سقوط قیمت طلا شده است اما طلا همچنان دارای یک مزیت فنی می باشد و در دراز مدت قیمت آن بالا خواهد رفت.

موارد مبتلا به کووید-19 در ایالات متحده همچنان بالا بوده و رئیس جمهور نیز در مسیر تصویب محرک مالی جدید می باشد که می تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

البته باید توجه داشت که با وجود صعودی به نظر رسیدن طلا در دراز مدت، در کوتاه مدت داستان مقداری متفاوت است. ما در روز های آینده انتظار داده های اقتصادی جدیدی از ایالات متحده نیز می باشیم که می تواند قیمت طلا را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرده و کاهش دهد.

طبق پیش بینی های تحلیلگران ممکن است در این هفته طلا تا 1900 دلار و یا حتی کمتر از آن نیز سقوط کند. البته همه چیز بستگی به روز های آینده و وضعیت اقتصادی خواهد داشت.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها