چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

15 غذا که سالم تصور می شوند اما بسیار مضر هستند

24 خرداد 1401
15 غذا که سالم تصور می شوند اما بسیار مضر هستند

به گزارش بانک اول دنیای غذا ها دنیای بسیار گسترده ای می باشد که از غذا های فراوری شده تا غذا های ارگانیک و بسیار طبیعی را شامل می شود اما در این میان برخی از غذا های به شدت مضر به اشتباه سالم تصور می شوند.

رژیم غذای شما بیشترین تاثیر را در سلامتی تان دارد و تعیین می کند که چه احساسی داشته باشید. به عبارتی از قدیم گفته اند که هر کسی همان چیزی است که می خورد.

غذا های ناسالم بیشتر از هر چیز دیگری بر روی سلامت شما تاثیرات منفی بسیاری مانند چاقی، افزایش فشار خون و چربی، دیابت، بیماری های مختلف و حتی افسردگی می گذارند.

برخی از غذا ها را همه به عنوان غذا های ناسالم و اصطلاحا آشغال می شناسند اما در کمال تعجب برخی از این غذا های ناسالم بسیار سالم شناخته شده و حتی توصیه نیز می شوند.

در ادامه به شما 15 غذای فوق العاده نا سالم که در نظر مردم سالم را به شما معرفی خواهیم کرد تا با حذف آن ها از رژِم غذایی خود زندگی سالم تری را تجربه کنید.

1. غذا های فرآوری شده با برچسب کم چربی یا بدون چربی

2. اغلب سس های سالاد تجاری

3. آبمیوه های تجاری

4. خوراکی های تجاری با ادعای تهیه شده از گندم کامل در حالی که اغلب از گندم کامل نیستند

5. فیتواسترول ها

6. کره گیاهی

7. نوشیدنی های ورزشی

8. غذا های بیرون با برچسب کربوهیدرات پایین

9. شهد آگاو

10. غذا های بیرون وگان (تهیه شده از محصولات گیاهی)

11. سیروپ برنج قهوه ای

12. غذا های ارگانیک فراوری شده

13. روغن های گیاهی

14. غذا های فراوری شده با برچسب بدون گلوتن

15. اغلب انواع سریال های صبحانه

اخبار مرتبط
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها