پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش بانک اول مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نحوه زمان بندی مراجعه مشمولان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانکها و مدارک مورد نیاز را اعلام کرد.

وی درباره تسهیلات ودیعه مسکن گفت: پرداخت این وام از امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه آغاز شده است و سقف تسهیلات اعطایی در تهران ۵۰، کلانشهرها ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن یا بر اساس آنچه شورای فقهی بانک مرکزی اعلام کرده «تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات» نام گذاری شده، مختص مستأجران است، افزود: زمان بندی ثبت نام متقاضیان از ۴ مرداد آغاز شد و تا ۹ مرداد امکان ارسال پیامک وجود داشت همچنین افرادی که پیامک ثبت نام ارسال کرده بودند تا ۲۰ مرداد فرصت داشتند با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی مدارک خود را بارگذاری کنند؛ بنابراین در حال حاضر ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به پایان رسیده و دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید شرایط مندرج در ماده یک آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن را داشته باشند که شامل سبز بودن فرم «ج» آنها، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد و متأهل یا سرپرست خانوار بودن است ولی داشتن سابقه سکونت ۵ سال در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات حذف شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان و اظهار کرد: ۵ گروه از مستأجران مشمول دریافت این وام هستند که شامل کارگران، حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های سال ۹۹ و خانوارهای ۵ نفره و بالاتر، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانواده می‌شود.

 

چه مدارکی برای ضمانت وام لازم است؟

وی ضمانت بانکی لازم برای دریافت این تسهیلات را گواهی کسر حقوقی، گواهی استفاده از مستمری نهادهای حمایتی، سهام عدالت و در غیر این صورت چک و سفته اعلام کرد و ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید حداقل یک فقره از این موارد ذکر شده را دارا باشند اما اگر هیچ یک از موارد فوق شامل گواهی‌های کسر از حقوق، مستمری بگیری یا سهام عدالت نداشته باشند در خصوص تسهیلات ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی باید یک ضامن اعلام کنند و برای تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی نیازی به ضامن نیست و با چک و سفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بانک‌ها نیز موظف به مطالبه ضمانت این تسهیلات صرفاً بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا هستند و نباید بیش از آنچه این ستاد اعلام کرده مطالبه ضمانت کنند.

وی در خصوص چگونگی معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل گفت: تعیین گروه‌های هدف بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه مسئولیت ثبت نام، کنترل، پالایش و نهایتاً معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل را بر عهده دارد و متقاضیان باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی وزارت راه و شهرسازی باشند.

محبت خواه یادآور شد: متقاضیان به تدریج به شبکه بانکی معرفی می‌شوند تا بدون ایجاد ازدحام در بانک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرآیندهای اداری مربوطه انجام شود.

 

کدام شهرها، کلان شهر محسوب می‌شوند؟

وی در پاسخ به این سوال که کدام شهرها کلانشهر محسوب می‌شوند، گفت: مستأجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستأجران ۷ کلانشهر کرج، شیراز، اصفهان، تبریز، قم، مشهد و همدان مشمول تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و مستأجران در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره روش‌های بازپرداخت این تسهیلات گفت: در دو روش متقاضیان این تسهیلات می‌توانند وام دریافتی را به بانک بازگردانند که در روش نخست، بازپرداخت تسهیلات یک ساله با نرخ سود ۱۳ درصد و صرفاً بازپرداخت سود آن است که در ۱۲ قسط ۵۴۲ هزار تومانی برای وام ۵۰ میلیونی، ۳۲۵ هزار تومانی برای وام ۳۰ میلیونی و ۱۶۲ هزار تومانی برای وام ۱۵ میلیون تومانی است؛ در پایان سال اصل تسهیلات به صورت کامل به بانک برگردانده می‌شود.

محبت خواه یادآور شد: در روش دوم بازپرداخت سه ساله با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۳۶ ماهه است که برای وام ۵۰ میلیونی، متقاضی باید ماهانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی، ۹۹۶ هزار تومان و برای وام ۱۵ میلیون تومانی ۴۹۸ هزار تومان به بانک اقساط بدهد.

 

برای گروه اول از واجدین شرایط پیامک ارسال شد

محبت خواه درباره نحوه اطلاع رسانی به واجدان شرایط برای مراجعه به بانک گفت: ۱۶۰۰ نفری که امروز می‌توانستند به بانک مراجعه کنند، کسانی بوده اند که نتیجه پالایش آنها مثبت بوده است و وزارت راه و شهرسازی برای انها پیامکی مبنی بر مراجعه به شعبه بانکی که در هنگام بارگذاری مدارک در سامانه مربوطه، اعلام کرده اند، ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: آن دسته از متقاضیانی که نتیجه پالایش آنها منفی است، می‌توانند اعتراض کنند اما هنوز سازوکار اعتراض تدوین نشده که در اسرع وقت به اطلاع متقاضیان و ثبت نام کنندگان خواهد رسید.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، ۱۵ بانک و ۲ مؤسسه اعتباری وظیفه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن را بر عهده دارند.

 

چه مدارکی باید به بانک ارائه شود؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مدارک لازم برای ارائه به بانک را اصل کارت ملی، اصل شناسنامه، قرارداد اجاره نامه رسمی ۴ مرداد به بعد همراه با کد رهگیری، گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت یا مستمری بگیری به همراه شماره حساب یارانه متقاضی اعلام کرد و گفت: در غیر این صورت مستأجر مشمول دریافت این تسهیلات باید سفته ارائه دهد.

به گفته محبت خواه متراژ واحدهای اجاره‌ای مشمول دریافت این تسهیلات در شهر تهران باید کمتر از ۷۵ متر و در سایر شهرها و کلانشهرها کمتر از ۹۰ متر مربع باشد./مهر

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سعید نوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آقایان محترم بی کاره چزابه وظایف خود عمل نمیکنید.این بودوام کمک ودیعه مسکن مستأجران بدبختی مثل من تاحالادمبال ضامن .گواهی حقوق خودم .برو44میلیون سفته بیار .بعدبروچک بازاری بیار.زمانی که تکمیل شدن دارم .آقای مسئول اعتبارات بانک آینده کرمانشاه میگه دیراومدی زمان وام تمام شده توی این مملکت ماهمش برای کسانی جفت وجورمیشه که بند(پ)دارن نه من کارگر حمال آقایان محترم لطفاً دیگه ای وام های مسخره رانزارید زمانی این وامها رامیزاریدد برایش تاریخ انقضاء ندارید عاقل باشید

وحید اقایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از کی تا حالا همدان کلان شهر شده ولی کرمانشاه نیس کرمانشاه دست کم چهر برابر همدان جمعیت و وسعت داره

امیرحسین رحمت ابادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من بانک ملت انتخاب کردم برای وام رییس بانک میگه باید حقوق ثابت داشته باشی که وام ودیعه شاملت شه من کارگر کشاورزی ام حقوق ثابت از کجا بیارم چک هم دارم ولی قبول نمیکنن

مرتضی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک ملی گفت به من باید حساب باز کنی با گردش حسابت بهت وام میدیم یه جای دیگه گفت باید 2 تا ضامن بیاری آخه مسئول عزیز وقتی هماهنگ نیستید باهم

Fatemeh nouri
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باهزار امید ودوندگی کدرهگیری رو با ۶۰۰ هزار تومن پول گرفتیم‌.ضامن و همه مدارک رو جور کردیم حالا میگن همسرتون پایان خدمت نداره نمیدیم.ا.پایان خدمت نداره مستاجر که هست.نمیدید بگین نمیدیم چرا خرج الکی رو دست مستاجر بیچاره میذارید

سجاد دهقان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از بانک آینده پیگیر وام ودیعه مسکن هستم دو تا ضامن میخواد ... الان که دیگه استخدام دولتی هم نداریم و همه شرکت ها خصوصی هستند ضامن رسمی و کارمند دولت از کجا بیاریم. چرا کسی پیگیری نمیکنه ، چند میلیون مستأجر در کشور وجود داره و تنها چند هزار نفر وام گرفتند!!! آیا بقیه مشکل مالی نداشتن که جهت دریافت وام اقدام نکردن؟! هر بانکی شرایط خودش رو داره ، چرا با این سیستم بانکی برخوردی نمیشه.

زهرا معصومی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بعد از ۱۱ روز برای من پاسخ ارسال شد ک واجدشرایط هستم ، فرم رو تکمیل کردم ، پاسخ اومد که به بانک مراجعه کنم، امروز رفتم بانک ملی برای وام ۱۵ میلیونی اونطور که اعلام شده برای ضمانت باید صفته ببرم ، اونوقت تو بانک به من گفتن این اعلامیه ها چرته ، ما کاری به گفته‌های اونا نداریم باید کارمند کسر از حقوق دار بیاری برای ضمانت ، خب اگه چرته و مراکز زیربط به ابلاغیه ها توجهی ندارن چرا از اول مردم رو سرکار میزارین ، من الان ضامن از کجا بیارم ، چرا مردم رو سرکار میزارین آخه

ghorban noripor
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من ثبت نام کردم برای 15 میلیون وام بانک را هم انتخاب کردم اما ضامن با کسر حقوق میخوان و من هم با این شرایط ضامن ندارم و چک سفته هم قبول نمیکنن حالا من چیکار کنم اینا حتی روی حرف خودشونم پایبند نیستن

خاک عالم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من خوزستان ثبت نام کردم حالا میخوام برم تهران وامو بگیرم اونجا خونه رهن کنم چقد بهم میدن وام؟

ایلار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حرف دل همه رو گفتی ای ول

asad asadi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

۷ ماه از سال ۹۹ گذشت قیمت اجاره بها سه برابر شده نسبت به پارسال هیچ کس پاسخگو نیست اصلا کسی به فکر مردم نیست مثلا میخواستن با گرفتن مالیات بر خانه های خالی از سکنه به نفع مردم عمل کنند و باعث ارائه و بیشتر شدن خانه های اجاره برای مردم بشن هیچ اتفاقی نیوفتاد دولت فقط فکر جیب خودش هست که بتونه از مردم برای مخارج خودش پول بیشتر بگیره ، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد معدودی اضافه شده با قیمت های نجونی حاکی از فقر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینکه مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری ها رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن و مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا سمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برلی بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید گفتن وام ودیعه مسکن شامل حال ما نمیشه جایی برای مشخص شدن دلیلش رو هم نگذاشتن

شبیر دلیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ثبت نام کردم رفتم بانک برای درخواست وام ودیعه میگه باید شغل دائم داشته باشی کارت شغلی معتبر و یک ضامن معتبر با کسراز حقوق من که شغلم آزاده خونه اجاره کردم 35میلیون 5 میلیون دادم اگه 30 دیگه رو ندم صاحبخانه میندازه بیرون خانواده 4 نفره چقدر درآمد داره قسط 30 میلیونی در ماه 1100میلیونو قسطشه ی آدم کارگر مگه چقدر درآمد داره که همچین قسطی بدم واقعا خاک تو سرشون که اینجوری ب فکر مردمن

محسن رحیم بخش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اقا بانک صادرات قبول نمیکنه برید بانک دیگه

سحر صالحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من برای دویعه مسکن اقدام کردم بهم اعلام کردن که میتونم بگیرم ولی ۵۰ تومن نمیخوام ۱۵ تومن میخوام میگن باید ضامن کسر از حقوق بیارین در صورتیکه وام ۱۵ میلیونی چک یا سفته چیکار باید انجام بدیم؟؟

مجتبی پناه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من برای وام به بانک پاسارگاد مراجعه کردم ، میگن دو تا ضامن کسر از حقوق میخواد با چک و سفته ، بعدشم از اتحادیه نامه بیاری که میتونی قسطارو پرداخت کنی ، بعد سهام عدالتم میگن نمیتونه ضمانت کنه با این ریزش شاخص بورس ،چرا انقد اذیت میکنین، مردمو انقد نا امید نکنین از سیستم بانکیتون

بابک عینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده ساکن تهران هستم پانزده میلیون تصویب شده مگر قرار نشد ساکنین تهران پنجاه میلیون باشه خواهشن جواب بدید

سید احمد ناصری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا امید واحی میدید با هزار امید رفتم بانک با کمال خونسردی میفرمایند ابلاغیه نیومده.چرا سرکار میزارید ملت مگه ما گفتیم وام میخواهیم شما امید ازمون گرفتید.فکر کنم به بانک ربط نداره همه بانکها میگن ابلاغیه نیومده پس سایت چرا میزنه مراجعه کنید به بانک.چقدر ناهماهنگی

محسن زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دستورالعمل به همه بانک ها داده شده برای ضمانت سهام عدالت هم میتونه ضمانت باشه و اگر گیر الکی دادن سرپرستی بانک مورد نظر مراجعه کنید

علی شمشیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بنده مراجعه کردم بانک ملت گلشهر مشهد،واقع در شهید آوینی برای وام میگویند حتما باید دو تا ضامن بیاورید کارمندوکاسب منم ضامن ندارم باید چیکار کنیم

آریا یکتا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

قرار نیست همین جوری سرتونو بندازید پایین برید بانک!! بعد از مرحله اول که ثبت نام اولیه است یه مرحله دیگه داره که اس ام اس میاد واستون شما واجد شرایط هستید و باید از طریق سامانه مورد نظر یه سری مدارک بارگذاری بکنید بعد از این مرحله اگه موفق آمیز باشه همه چی میرید بانکی که موقع ارسال مدارک معرفی کردید واسه ادامه کارها ، نه اینکه به صرف اینکه کد ملی خودتونو اس ام اس کردید یا اینکه مرحله اول ثبت نام رو انجام دادید فک کنید کار تمومه

حمداله سلبمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من بعداز پیامی که برام اومد ثبت نام کردم امروز شنبه ۲۵مرداد۹۹به صادرات شعبه گلشهر بندرعباس مراجعه کردم گفتن ما همچین بخش نامه ای برای ما نیومده

سهیل نهرکارون
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

امروز شنبه 25/5/99مراجعه به بانک نموده واینکه بانک صادرات ابادان گفت که به ما هیچ ابلاغیه ندادن ما خبرنداریم پس چطور میگن به بانکها مراجه کنید جهت تشکیل پرونده این درستش نیست

معصومه ببراک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

درخواست بنده را بعنوان زن سرپرست خانوار رد کردید..نوشتید فرم ج...من دستم راقطع میکنم اگرازسال84تاکنون یک متر زمین داشته یا دارم..قراردادم رسیده.ودیعه ندارم..بندازم ته خیابان

محمودی علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا شهرهای جدید مثل صدرای شیراز که افزایش اجاره و رهن مثل شیرازه و این شهر اصلا جزو شیرازه و کلانشهره ولی اسم ما دراومده ولی ۱۵ میلیون هست؟ شیراز و صدرا باید ۳۰ میلیون باشه نه ۱۵. حالا خدا کنه بانکها زود راه بیندازند نه بهانه باشه و دردسرهای مردم آزاد

معصومه ببراک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا من یک زن سرپرست خانوار بدون هیچگونه پشتوانه اجرایی مهلت قراردادم رسیده..نباید وام بدهند..من چه کسری داشتم..واجد تمام شرایط بودم..

سعید باقری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دو رو ز آخر ثبت نام من در قرنطینه کرونا گرفتار شدم چرا حق و حقوقم بای با عدم تمدید از بین برود.

فاطمه اعتمادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من چهارشنبه رفتم بانک ملی گفتن اصلا ابلاغیه ای نیومده

Aziz Agh
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام،بنده با اینکه تمام شرایط دارم،بیکارم،مستأجرم،واقعأ بیمارم دفترچه بیمه نداریم تحت حمایت سازمان محترم بهزیستی استان ایلام جسمی حرکتی متوسط هستم،صاحبخانه چونکه ودیعه بهش ندادیم،قراردادمانم تموم شده ، ثبت نام ودیعه مسکن انجام دادیم جوابش نمیاد ؟ ؟!! چرا.. جواب سهام عدالت هم نیومده تکلیفم چیه؟ آیا تعلق میگیرد میشه امیدوار بود.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها