شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

طرح جدید: پول بنزین به حساب هر ایرانی واریز می شود

24 خرداد 1401
طرح جدید: پول بنزین به حساب هر ایرانی واریز می شود

به گزارش بانک اول، مالک شریعتی با بیان اینکه در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه بنزین استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد، گفت: درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، گفت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.


وی اضافه کرد: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این طرح مقرر شده، افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوارهایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند البته برخی از این خانوارها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: با توجه به حفظ میزان مصرف بنزین در کشور، و محاسبات انجام شده احتمالاً به هر کد ملی ۷ دهم تا ۸ دهم لیتر در روز اختصاص می‌یابد که به ازای هر فرد بر روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و اگر آن‌ها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاده نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سامانه در نظر گرفته شده، قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فاطمه مددجو
ارسال شده در : شنبه 27 آبان 1402

امیدوارم مثل سهام عدالت نباشه که من مددجو رو جا بزارید و به پولدارها هر سال سود سهام بدید

بابک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام اینطوری خیلی بهتره حقی از مردمی که اتومبیل ندارند ضایع نمیشود باتشکر.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها