چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

امکان نامنویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی دردسترس قرار گرفت

24 خرداد 1401
 امکان نامنویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی دردسترس قرار گرفت

به گزارش بانک اول، صلاح قریشی اظهار کرد که کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir کارگران جدید خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری نامنویسی کنند.

وی افزود: براساس بخشنامه صادر شده کارفرمایان می‌توانند برای نامنویسی نیروی کار جدید و یا انتقال و جابجائی افراد شاغل در کارگاه‌های یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجائی کارگاه باشد، از سامانه خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تعیین کارگاه و شعبه تأمین اجتماعی را اولین گام در زمان استفاده از سامانه نامنویسی غیرحضوری اعلام و تصریح کرد: در مراحل بعد اطلاعات هویتی و اطلاعات بیمه‌ای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام بیمه شده بایستی توسط کارفرما در سامانه ثبت شود.

وی عنوان کرد که درباره نیروی کار جدیدی که فاقد سابقه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، کارفرما پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای می‌بایست فایل تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده توسط فرد مورد نظر را در سامانه نامنویسی غیرحضوری بارگذاری کند.

قریشی ادامه داد که پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده افراد فاقد سابقه بیمه می‌بایست ظرف مدت یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری از طریق پست و یا مراجعه حضوری به شعبه مربوطه تحویل شود./ایسنا

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها