پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هشدار؛ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال

24 خرداد 1401
هشدار؛ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال


به گزارش بانک اول؛ سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به تبلیغ فروش ارز‌های دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارز‌های دیجیتال به خارج از مرز‌های هر کشوری به راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

 

این مقام مسئول در خصوص ویژگی ارز‌های دیجیتال بیان کرد: نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارز‌های دیجیتال است.

 

او افزود: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگرد‌های مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

 

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارز‌های دیجیتال را می‌دهند؛ درحالی‌که ارز‌های دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

 

سرهنگ دانش‌پور تاکید کرد: خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال از شگرد‌های مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

 

او از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها