جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

هشدار؛ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال

24 خرداد 1401
هشدار؛ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال


به گزارش بانک اول؛ سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به تبلیغ فروش ارز‌های دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارز‌های دیجیتال به خارج از مرز‌های هر کشوری به راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

 

این مقام مسئول در خصوص ویژگی ارز‌های دیجیتال بیان کرد: نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارز‌های دیجیتال است.

 

او افزود: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگرد‌های مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

 

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارز‌های دیجیتال را می‌دهند؛ درحالی‌که ارز‌های دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

 

سرهنگ دانش‌پور تاکید کرد: خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال از شگرد‌های مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

 

او از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها