چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت

24 خرداد 1401
نحوه تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت

به گزارش بانک اول تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت یا مشاهده سهام عدالت به قرار زیر است. سهامدارانی به دنبال تغییر شماره تلفن خود هستند که شماره تلفنی که قبلا در سامانه ثبت کرده به نام خودشان نبوده و حالا نمی توانند پرتفوی خود را ببینند. چرا که سهامدارنی می توانند پرتفوی خود را ببینند که شماره تماس ثبت شده در سامانه آنها به نام خودشان باشد.

 

پس از آزادسازی سهام عدالت بیش از 18 میلیون نفر از 29 میلیون نفر مشمول سهان عدالت روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند. این سهامداران باری مشاهده پرتفوی خود باید شماره تلفن و شماره شبا حساب بانکی ثبت شده در سامانه سهام عدالت به نام خودشان باشد.

 

مرحله اول: هر سهامداری که قصد دارد شماره تلفن خود را تغییر دهد یا نمی‌تواند پرتفوی سهام عدالت خود را مشاهده کند و درخواست فروش دهد، ابتدا باید از پیش روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشد.

مرحله دوم: سجامی شدن حتی برای مشاهده سهام عدالت الزامی است، سهامداران برای انجام این کار می‌توانند به سامانه سجام به آدرس sejam.ir مراجعه کنند و احراز هویت شوند. پس از انجام این مرحله سهامدار می‌تواند وارد سامانه سهام عدالت شود.

مرحله سوم: اگر سهامداری با وجود سجامی شدن به علت این که شماره تلفن به نام خودش نیست نمی‌تواند پرتقوی سهام عدالت خود را مشاهده کند، باید وارد سامانه سهام عدالت شود و در قسمت «مشاهده دارایی سهام عدالت» کد ملی خود را وارد کند. در این مرحله چون شماره تلفن به نام شخص نیست سامانه اجازه ورود نمی‌دهد و گزینه ویرایش شماره تلفن را نمایش می‌دهد.

مرحله چهارم: در این مرحله سهامدار می‌تواند شماره موبایلی که به نام خودش است را ثبت کند و دارایی سهام خود را مشاهده کند.

 

برای این که سهامدار بتواند سهام خود را بفروشد باید کد بورسی از یکی از کارگزاری‌ها بگیرد.

در حال حاضر سهامداران می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نسبت به فروش 60 درصد از سهام خود اقدام کنند و نحوه فروش سهام عدالت آنها با یکدیگر تفاوتی ندارد.

تنها تفاوت این دو نوع کارگزاری این است که سهامدار برای فروش از طریق کارگزاری بانکی، فقط می‌توانند به بانکی مراجعه کنند که شماره شبا حساب خود در آن بانک را در اطلاعات سهام عدالت خود ثبت کرده‌اند اما برای فروش سهام از طریق کارگزاری‌های غیربانکی در انتخاب آنها محدودیتی ندارند.

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها