پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر اجرایی می‌شود

24 خرداد 1401
همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر اجرایی می‌شود

به گزارش بانک اول، اکبر افتخاری روز چهارشنبه در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی سیستان و بلوچستان با قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه برای توجه جدی به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، اظهارداشت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه همسان سازی حتما از مهر مطابق با ضوابط ابلاغی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: مقدمات اجرای همسان سازی و صدور احکام فراهم شده و این صندوق آمادگی دارد تا پس از صدور مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح و طبق ضوابط اجرایی ابلاغ شده نسبت به صدور احکام جدید اقدام کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص بیمه تکمیلی درمان نیز گفت: اولویت برنامه‌های ما از روز اول، بهبود بیمه تکمیلی درمان بوده چراکه اگر هزینه‌های این بخش پوشش داده شود به طور قطع کیفیت زندگی نیز بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی نسبت به گذشته یک گام اساسی بهبود پیدا کرده که براساس بودجه تخصیص داده شده سرانه هر نفر از 60 هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش یافته که با حفظ پرداختی بازنشستگان پوشش‌های آن 2 برابر و نسبت به گذشته کاملتر شده است.

افتخاری همچنین یادآور شد: پوشش بیماری‌های خاص از 45 میلیون تومان به 90 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پوشش‌های فعلی براساس داده‌ها و آمار سنوات گذشته ساماندهی و تعیین شده است گفت: در حال نهایی کردن فرآیندی هستیم که براساس آن بتوانیم خدمات دندانپزشکی ارزان تری برای بازنشستگان فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: علاوه بر افزایش حدود 2 برابری سقف تعهدات، کمک هزینه های یک دست دندان، ویزیت، دارو، ویلچر و سمعک نیز به عنوان خدمت های جدید بیمه ای اضافه شده و راهی باز کردیم تا در سال های آتی نیز این خدمات با منابع بیشتر به بازنشستگان ارائه شود.

وی همچنین به اجرای طرح های رفاهی با هدف افزایش قدرت خرید بازنشستگان اشاره و بیان کرد: طرح های متعددی از بیمه تکمیلی، وام ازدواج، وام ضروری، بسته های متنوع در قالب طرح یاری، خرید سهام تا تخفیف های هتل های ایرانگردی و جهانگردی اجرایی شده یا در حال نهایی شدن است که حداقل 25 درصد قدرت خرید این عزیزان را بهبود می دهد.

وی درباره وام ازدواج فرزندان نیز گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده این تسهیلات فصلی بوده و در هر دوره به یک هزار نفر پرداخت می شود و دوره جدید آن نیز به زودی با تامین منابع لازم اجرایی و اعلام خواهد شد. تلاش می کنیم در مجموع 4 هزار نفر تا پایان سال از این تسهیلات برخوردار شوند.

افتخاری در ادامه به یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونیک و خدمات برخط اشاره کرد و گفت: به زودی امکان صدور آنلاین (برخط) گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان فراهم می شود تا دیگر نیازی به حضور این عزیزان و رفت و آمدهای مستمر نباشد و از هر کجا که نیاز داشته باشند به راحتی از این خدمت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه «شرکت های صندوق را بورسی و شرکت های کاغذی را حذف می کنیم»، گفت: تنها راه نجات فعالیت های اقتصادی صندوق بورسی کردن شرکت ها است. بورسی کردن به معنای فروش دارایی بازنشستگان نیست بلکه به معنی این است که امکان شفافیت، نظارت و ارزش افزایی بیش از گذشته فراهم می شود.

افتخاری همچنین گفت: با ورود شرکت های صندوق به بورس، ارزش دارایی بازنشستگان مطابق ارزش روز بازار ارزیابی می شود که با توجه به تعمیق بازار سرمایه مطمئنا دارایی کنونی بازنشسته ها در بخش اقتصادی از ارزش بیشتری برخوردار می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روحیه بانشاط و پرانرژی مردم و بازنشستگان سرزمین سیستان و بلوچستان را مثال زدنی دانست و گفت: با وجود سختی ها و مشقت هایی که در این استان وجود دارد، روحیه خاص بازنشستگان و انرژی شما به ما انگیزه دوچندان برای خدمت می دهد.

افتخاری اضافه کرد: اینکه شما عزیزان مشکلات و راهکارها را در کنار هم مطرح می کنید جای قدردانی دارد و ما هم با تمام توان برای حل مسائل و مشکلات موجود تلاش می کنیم.

در این نشست، کانون های بازنشستگی استان سیستان و بلوچستان بر صدور احکام و اجرای همسان سازی 90 درصدی حقوق با شاغلین همطراز، افزایش کیفیت خدمات بیمه تکمیلی و اضافه شدن بیمه دندانپزشکی، افزایش تعداد تسهیلات ازدواج و وام ضروری و برگزاری جشنواره ورزشی تاکید کردند./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها