شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

امشب آخرین مهلت متقاضیان وام ودیعه مسکن برای تکمیل پرونده/ کدام مستاجران نیاز به ضامن ندارند؟

24 خرداد 1401
امشب آخرین مهلت متقاضیان وام ودیعه مسکن برای تکمیل پرونده/ کدام مستاجران نیاز به ضامن ندارند؟

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در مورد ضمانت نامه‌های وام ودیعه مسکن هم اکنون باید بانک‌ها پاسخگو باشند، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تسهیلات تا ۱۵ میلیون تومان هیچ ضمانتی لازم نیست.

محمودزاده توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن ضامن نیاز نیست و متقاضیان می‌توانند با ارائه چک یا سفته این تسهیلات را دریافت کنند.

او ادامه داد: برای تسهیلات ودیعه مسکن تا ۳۰ میلیون تومان یک ضامن و برای وام‌های بالای ۳۰ میلیون تومان هم دو ضامن لازم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مرکزی برای این تسهیلات ملاک عمل و دستور العمل‌های لازم را در نظر گرفته و باید بانک‌ها این ملاک عمل را در دستور کار خود قرار دهند.

محمودزاده اظهار کرد: تا کنون مکاتباتی با بانک مرکزی در رابطه با مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن انجام شده و بانک مرکزی هم در این زمینه مصوباتی را اعلام کرده است و باید در این بخش شعب بانک‌ها همکاری لازم را انجام دهند؛ و جزئیات در رابطه با مشکلات متقاضیان را بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وام ودیعه مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی تعیین تکلیف شده و مرحله اول ویرایش اطلاعات هم انجام شده است.

محمودزاده بیان کرد: هنوز متقاضیان بسیار زیادی برای بارگذاری مدارک خود اقدام نکرده اند و تنها حدود ۱۰۰ هزار نفر را تا کنون به سیستم بانکی معرفی کرده ایم.

او یاد آور شد: متقاضیان اگر تا پایان امشب مدارک و اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نکنند، حذف و متقاضیان گروه‌های دوم و سوم و اولویت‌های بعدی برای ثبت نام جایگزین می‌شوند.

محمودزاده توضیح داد: اگر متقاضیانی که در خواست داده اند به این تسهیلات نیازی ندارند تا پایان امشب مراجعه نکنند حذف می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا کنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر تسهیلات دریافت کرده اند و حدود ۱۲ هزار پرونده تشکیل شده است.

 

گفتنی است از ابتدای این ماه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و در ابتدا به دلیل برخی از مشکلات و ارتباط نداشتن بانک‌ها با سامانه مسکن وزارت راه و شهرسازی، روند پرداخت تسهیلات با کندی رو به رو بود، اما به دنبال دستور وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی بانک‌ها در نهایت روند پرداخت تسهیلات تصاعدی شد. در این بین متاسفانه بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی از جمله نیامدن موجر پای قرارداد برای دریافت کد رهگیری مواجه بوده‌اند.

اخبار مرتبط
: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی گودرزی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من یه کارگرساختمانی هستم رفتم بانک میگه نامه حقوق بیارمن ازکجابایداین نامه روبیارم اگه قراندیدوسرکاریه خب بگیدتاخودمونوعلاف نکنیم اگه قراره بدیدپس این همه سنگ چیه سرراهمون ممنون

رضا صالحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هی بخشنامه میدن و میریم بانک و‌ بهمون میخندن. این داستان مال امروز و دیروز نیست. آقایان به اصطلاح مسئول، بانکها در قبال بانک مرکزی هیچ تکلیفی ندارن، چه برسه به وزارت اقتصاد یا دولت. چرا مردم رو به جون هم میندازین. وام ازدواج داشتم. بخشنامه کردین که سه ما دریافت اقساط اونهم طبق شرایط خاص عقب بیافته. خیلی ها مثل من که شرایطمون تطبیق داشت با بخشنامه ابلاغی، اقساطمون که به تعویق نیافتاد هیچ، سه ماه قسط هم بخیال اینکه فرصت داربم یکدفعه افتاد گردنمون. برو عمو، این داستانها کهنه شده منظورم به دولت روحانبه نه سایت خوب خبری شما.

بهنام سهرنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خانواده پنج نفری هستم .ساکن اصفهان ..با هزار بدبختی تونستیم یه زیر زمین با پنج میلیون پیش ماهی پانصد اجاره کنیم‌..شرایط وام رو هم داشتیم ولی متاسفانه صاحبخونه قبول نکرد ...خدا بزرگه امیدمون با بالا‌سری هست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها