پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مردم برای فروش سهام عدالت خودشان عجله نکنند

24 خرداد 1401
مردم برای فروش سهام عدالت  خودشان عجله نکنند

به گزارش بانک اول افشین انصاری، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان موسوم به "سجام" برای تمام سهامدارانی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر نباید مردم برای فروش سهام عدالت عجله کنند، زیرا بدون تردید ضرر خواهند کرد.

عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور، با اشاره به ارزش ذاتی سهام عدالت، افزود: مردم در حال حاضر برای فروش سهام خود هیجانی تصمیم نگیرند زیرا بی‌شک ضرر خواهند کرد و اگر می‌خواهند بیشترین بهره را از این سهام ببرند، اکنون زمان مناسبی برای فروش آن نیست.

انصاری اضافه کرد: افرادی که اکنون سهام عدالت خود را به فروش می‌رسانند، از مزایای آن بی نصیب خواهد شد و به آن نسبتی که فروخته‌اند، ضمن محرومیت از سود سالیانه، از دریافت سهام جایزه نیز که یک سهام مجانی است، محروم می‌شوند.

وی بیان داشت: مردم باید شکیبا باشند چرا که بازار سهام پُر ریسک ترین بازار سرمایه‌گذاری است اما در عوض پُر بازده‌ترین بازار نیز هست به شرطی اینکه با رویکردی بلند مدت به آن نگریسته شود، به همین سبب به تک تک سهام داران توصیه می‌کنم برای فروش این سهام ارزشمند، همیشه وقت هست و در حال حاضر از این کار صرف نظر کنند.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس همچنین گفت: تا ۲ ماه آینده اخبار بسیار خوبی از این شرکت بیرون خواهد آمد که ارزش این سهام را بالا خواهد برد چرا که شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت این استان در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری، جایگاه خوبی دارد و نباید آن را با شرکت‌های کوچک مقایسه کرد.

این مقام مسوول در مورد نحوه برخورداری وراث از سهام عدالت متوفی نیز بیان کرد: تعداد افراد فوت شده مشمول سهام عدالت در کشور حدودا ۲ و نیم میلیون نفر است.

انصاری افزود: در حال حاضر تنها اقدام لازم برای دریافت سهام افراد فوت شده، مراجعه به دادگاه و انجام حصر وراثت است و وارثان باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی در این زمینه باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس همچنین با تاکید بر گرفتن کُد بورسی برای کسانی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند، گفت: موضوع قابل اهمیت برای این افراد ،مراجعه به سامانه سجام به نشانی اینترنتی http/www.sejam.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود در این سامانه و احراز هویت است تا از مزایای سهام عدالت خود از جمله دریافت سود سالانه، دریافت سهام جایزه، حق تقدم، خرید و فروش سهام و ... برخوردار شوند.

انصاری تاکید کرد: شماره تلفن درج شده در سامانه سجام باید به نام خود افراد باشد اما برای افراد زیر ۱۸سال ثبت شماره تلفن همراه ولی قانونی، کافی است.

او همچنین به وضعیت استان فارس در عرصه سهام عدالت اشاره و بیان کرد: اهالی این استان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری مشمول سهام عدالت شده‌اند.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان فارس، برنامه‌های بسیار جامعی برای افزایش دارایی سهامداران با توسعه زیرساخت‌های استان و حضور مسولانه و تخصصی در بازار سرمایه دارد.

به گفته انصاری، در سال ۸۵ جمعیت استان فارس حدود چهار میلیون نفر بود که سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر آن یعنی بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن زمان استان، مشمول دریافت سهام عدالت بودند.

انصاری ادامه داد: در راستای اجرای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در نهم اردیبهشت ۹۹ و صدور آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت مصوب چهارم مرداد ۹۹ شورای عالی بورس، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس به عنوان پانصد و شصت و پنجمین شرکت بورسی در فهرست شرکت‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شد.

منبع :ایرنا

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمید مکا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من که 30درصد اول را فروختم و تا حالا 800تومان بصورت 60 تومان به حساب من واریز شده من نمی دانم این چه سهامداری است هیچ کس هم جواب نمی دهد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها