جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

در دادن عیدی این اصول روانشناسی را رعایت کنید

24 خرداد 1401
در دادن عیدی این اصول روانشناسی را رعایت کنید

 

به گزارش بانک اول  به نقل از میزان، یکی از رسم های بسیار متداول در ایام عید نوروز که برای  همه مردم ایران از قدیم دارای اهمیت فراوانی بوده عیدی دادن است.

  در ایام عید نوروز کوچکتر ها وقتی برای دید و بازدید به خانه بزرگ تر فامیل می روند آن ها به رسم قدیم و مبارکی آن روز به کوچکتر های فامیل  عیدی می دهند.

بزرگ تر ها برای دادن عیدی معمولا اسکناس‌های نو را انتخاب و آنها را بین صفحات کتاب مقدس نگهداری می کنند.

اما نوع عیدی دادن  در خیلی ها متفاوت است برخی ها با کی سلیقه این هدیه را تهیه می کنند.

یکی از بهترین عیدی‌ها،دادن تنقلات سالم در بسته‌بندی‌های زیبا به بچه‌هاست،در شرایط دیگر می توان با کمی هنر عکس کودک یا نوجوان را به او هدیه دهید.البته یکی دیگر از هدیه های با ارزش کتاب است.

در دادن عیدی به کودکان اینکه کودک در چه زمینه ای استعدادهای بیشتری دارد را باید مد نظر قرار دهید. علاوه بر این باید به سن کودک نیز توجه داشت . هر کودکی در هر سنی نیازهای خاص دارد.

از نکات روانشناسی که باید در هنگام عیدی دادن رعایت کنیم این است که عیدی‌ کودکان‌ را از آنها نگیریم. بعضی‌ از والدین‌ به بهانه اینکه می خواهند پول را برایشان نگهدارند پول‌های‌ عیدی‌ کودکان‌ را از آنها می‌‌گیرند.

باید توجه داشت که کودکان از گرفتن عیدی لذت‌ می برند به همین دلیل باید‌ عیدی‌ بچه‌ها را به‌ خود آنها بدهیم و اگر سن‌ آنها کم‌ است‌ و هنوز نمی‌‌دانند که‌ با آن‌ پول‌ها چه‌ کنند، بهتر است‌ هدیه ای غیرنقدی فراهم کنیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات