پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آغاز پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

24 خرداد 1401
آغاز پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

به گزارش بانک اول علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا آنچه که از بازسازی سیل سیستان و بلوچستان مانده است را در بازه زمانی یکساله تمام کرده و تحویل بدهد.
او ادامه داد: 16 هزار واحد مسکونی در سیل زمستان سال گذشته در سیستان و بلوچستان آسیب دید که 50 درصد اعتبارات بازسازی سال گذشته دریافت شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص سیل سیستان و بلوچستان، 50 درصد اعتبارات باقی مانده را به هیئت دولت برده و به تصویب رسانده ایم که اعتبارات 50 درصد باقی مانده نیز تامین شد. هم اکنون هم اعتبارات وام و هم بلاعوض تامین شده است که تلاش خواهیم کرد بازسازی با جدیت هرچه تمام تر به اتمام برسد.

حاشیه نشینی در زاهدان وضعیت نامطلوبی است
تابش توضیح داد: حاشیه نشینی شهر زاهدان که به عنوان کار شاخص بنیاد مسکن است با مدل سمبلیک به اجرا می رسانیم. در حال حاضر وضعیت زاهدان وضعیت نامطلوبی از منظر حاشیه نشینی است. بنیاد تاسیسات زیربنایی از جمله خیابان کشی، معابر، جوی، جدول و آسفالت را انجام داده، زمین ها را تفکیک و سند تفکیکی را به افراد ارائه می دهد.

او ادامه داد: شهر زاهدان در  اولویت این برنامه است تا وام به 10 هزار واحد مسکونی پرداخت شود، این تسهیلات  شامل  وام 50 میلیون تومانی با بهره کم و کمک بلاعوض 25 میلیون تومانی است که پرداخت می‌شود.

تابش  گفت:  وام کم بهره و بلاعوض در چابهار نیز به 2500 خانوار حاشیه نشین تعلق می گیرد و اینکار تا پایان امسال به اتمام می رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: کار دیگر بنیاد، بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده در نقطه صفر مرزی در قطور آذربایجان غربی است که بازسازی امسال به اتمام می‌رسد. همچنین بازسازی واحدهای زلزله زده آذربایجان شرقی امسال به اتمام می رسد.

تابش تصریح کرد: امسال مجموعا 250 هزار واحد مسکن روستایی تکمیل می شود.

او تصریح کرد: کار دیگری که چند روز گذشته اتفاق افتاد این بود که اعتبارات 200 هزار واحد مسکن روستایی به بنیاد ابلاغ شد که بنیاد آن را به بانک های مسکن استان ها ابلاغ کرد. افراد می توانند از امروز پرونده تشکیل دهند و وام 50 میلیون تومانی دریافت کنند. آنهایی که امکانات محدوده دارند از حساب 100 امام (ره) کمک 10 میلیون تومانی بلاعوض، دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها