جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا بیمه تأمین اجتماعی هزینه واکسن آنفلوآنزا را پرداخت می‌کند؟

24 خرداد 1401
آیا بیمه تأمین اجتماعی هزینه واکسن آنفلوآنزا را پرداخت می‌کند؟

به گزارش بانک اول ، ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا توسط بیمه تأمین اجتماعی، اظهار کرد: واکسیناسیون مربوط به حوزه بهداشتی تمامی کشورهاست و در حال حاضر دستورالعمل‌های مربوط به واکسن آنفلوآنزا توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان صادر شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا برای پرسنل درمانی، بهداشتی و ... رایگان است، گفت: در کل برنامه ریزی درخصوص واکسیناسیون مربوط به بحث بهداشت جامعه است و سازمان تأمین اجتماعی به دلیل اینکه بیمه درمانی بوده و واکسن مربوط به حوزه بهداشت است، به همین منظور هزینه واکسن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیست.

آفریده بیان کرد: اساسا واکسن مربوط به حوزه درمان نیست و اگر روزی مصوب شود که واکسیناسیون در بحث درمان است نه بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه خرید واکسن آنفلوآنزا را تحت پوشش قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها