جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

«کسب وکارهای بیمه نشده» برای دریافت تسهیلات کرونا ۳ روز مهلت دارند

24 خرداد 1401
«کسب وکارهای بیمه نشده» برای دریافت تسهیلات کرونا ۳ روز مهلت دارند

به گزارش بانک اول پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاست‌های وزارت کار در جهت حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارآ اقدام کنند و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

مطابق جدول ارائه شده از سوی وزارت کار مبلغ تسهیلات ویژه کسب و کار کرونا در صورتی که تسهیلات تا ۱۶۰ میلیون ریال باشد, سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک, تسهیلات ۱۶۰تا۴۸۰ میلیون ریال نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن(واحد اقتصادی دیگر یا کارمند), مبلغ تسهیلات ۴۸۰تا۱۶۰۰میلیون ریال و نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ضامن(واحد اقتصادی دیگر یا کارمند),مبلغ تسهیلات۱۶۰۰تا۲۰۰۰میلیون ریال با نوع سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ضامن(واحد اقتصادی دیگر یاکارمند), مبلغ تسهیلات از ۲۰۰۰میلیون ریال بالاتر و با نوع ویثقه ارائه تضمین صادره ازسوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است.

کارگروه ستاد کرونا ۲۸مرداد مهلت زمانی تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکارهای بیمه نشده» را تا پایان شهریور ۹۹ و به «کسب و کارهای بیمه شده» را تا ۱۵ شهریورماه ۹۹ تعیین کرد.تا آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات «کسب وکارهای بیمه نشده» تا پایان شهریور ماه تنها ۳روز باقی مانده است.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها