پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای دیابت چیست؟

24 خرداد 1401
بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای دیابت چیست؟

به گزارش بانک اول دیابت را می توان از بدترین و سخت ترین بیماری ها نام برد. زمانی که شما درگیر دیابت می باشید باید از تمام چیز های که می خورید و می آشامید آگاهی کاملی داشته باشید و با احتیاط مواد غذایی را مصرف کنید.
نوشیدنی هایی که روزانه می نوشید تاثیر بسیاری روی میزان قند خون شما دارد و بر سلامتی شما بسیار موثر است. انجمن دیابت آمریکا نوشیدنی های بدون کالری و کم کالری را توصیه می کند.
با نوشیدن نوشیدنی هایی با کالری پایین و یا بدون کالری باعث می شود تا در سنین بالا تر دچار دیابت نشوید و قند خون بالا نداشته باشید.


افرادی که دچار دیابت هستند نیز با مصرف این نوشیدنی ها می توانند علائم بیماری را کنترل کرده و از عوارض ناخوشایند بیماری مصون بمانند. همچنین با مصرف این نوشیدنی ها می توان وزن خود را در محدوده سالمی نگه داشت.
بهترین نوشیدنی ها برای دیابت آب، قهوه(بدون شکر)، چای(بدون شکر)، آبمیوه گوجه و یا دیگر سبزیجات و نوشیدنی های گازدار بدون شکر می باشد.
بدترین نوشیدنی ها نیز شامل نوشابه های گازدار معمولی، نوشیدنی های انرژی زا و آبمیوه ها می باشد.

اخبار مرتبط
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها