چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

گم شدن یک تکه کاغذ به سرقت اینترنتی منجر شد!

24 خرداد 1401
گم شدن یک تکه کاغذ به سرقت اینترنتی منجر شد!

 

به گزارش بانک اول  رئیس پلیس فتا استان گفت: فردي كه از طريق اينترنت اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي شخصی دیگر و فروش کارت شارژ تلفن همراه کردده بود، توسط پلیس فتا استان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ "علی کریمی" عنوان کرد: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز مبلغ هشت میلیون ريال به صورت اينترنتي از حساب وي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسي اوليه مشخص شد فرد يا افرادي با در اختيار داشتن اطلاعات عابر بانک شاکي، از طريق اينترنت از حساب بانکي وي برداشت و اقدام به خرید گسترده شارژ تلفن همراه کرده اند.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: با بررسی کارت شارژ های فروخته شده و همچنین با بکارگيري روش هاي فني و شگردهاي خاص پليسي، فرد کلاهبردار شناسايي و با هماهنگی مقام قضائی دستگير شد.
سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده اعتراف کرد که مدتی قبل برگه کاغذی پيدا کرده که تمام اطلاعات کارت بانکي شاکي بر روي آن درج شده بود و با سوءاستفاده از اطلاعات به دست آمده اقدام به خريد شارژ و فروش آن به تعدادي از دوستان و آشنايان کرده است.
وی با اشاره به اينکه متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي تحويل مقامات قضائي شد، به عموم شهروندان توصيه کرد: اطلاعات حساس و مهم خود را در کنار هم قرار ندهند و با حفاظت از آن امکان سوء استفاده افراد مجرم را سلب کنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات