چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تمام ارزها در آینده رمزارز می‌شوند/ بیت‌کوین پرقدرت‌ترین واحد پولی خواهد شد

24 خرداد 1401
تمام ارزها در آینده رمزارز می‌شوند/ بیت‌کوین پرقدرت‌ترین واحد پولی خواهد شد

کارآفرین و نویسنده محبوب، جف بوث، آینده‌ای تیره برای ارزهای فیات (ارزهای بدون پشتوانه) پیش‌بینی کرد. او انتظار دارد با ادامه چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی، این ارزها با شکست روبرو شوند.

وی با پیش‌بینی یک رکود شدید، اجتناب‌ناپذیر و شکست بانکی، معتقد است که بیت‌کوین به واحد پولی جهان تبدیل شود و تمام ارزهای ملی به آن وابسته خواهند شد.

بیت‌کوین به احتمال زیاد واحد پولی خواهد شد

نویسنده کتاب هزینه فردا، جف بوث تاکید کرد: بیت‌کوین به واحد پولی جهان تبدیل خواهد شد و در نهایت تمام ارزهای ملی به بیت‌کوین متصل می‌شوند.

بوث کتاب خود را در ماه ژانویه منتشر کرد و در خصوص این مسئله که چرا ما مجبور به بازتنظیم مالی و ایجاد یک چارچوب جدید اقتصادی هستیم، توضیح داد.

بوث در مصاحبه‌ای با Cambridge House International که هفته گذشته منتشر شد، در خصوص وضعیت فعلی اقتصادی و اینکه چرا او به بیت‌کوین نسبت به سایر دارایی‌ها خوش‌بین‌تر است، گفت و گو کرد.

او با توضیح عواقب کارهایی که فدرال رزرو در حال حاضر انجام می‎‌دهد، توضیح داد: "تمام چاپ پول‌ها مستقیما بر قیمت‌گذاری دارایی‌ها تاثیرمی‌گذارد و از اقتصاد اصلی کاسته می‌شود."

"آنچه در آینده پیش می‌آید، نقل و انتقالات با مستر کارت، پول هلیکوپتری و سایر موارد است. زمانی که بانک فدرال اعتبار خود را از دست دهد، تمام شانس‌ها در تورم از دست می‌رود، بنابراین خزانه‌داری در واقع تبدیل به فدرال رزرو شده، پول چاپ کرده و آن پول را در میان مردم تقسیم می‌کند و سپس شما تمام ارزهای خود را در سراسر جهان از دست می‌دهید."

علاوه بر این، بوث با تاکید بر اینکه بانک‌های مرکزی به صورت ساختگی نرخ بهره را پایین نگاه می‌دارند، پیش‌بینی می‌کند که تا زمان شکست ارزها، روند نزولی نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

پس از اعلام تغییر سیاست افزایش تورم، فدرال رزرو اخیرا متعهد شد که نرخ بهره را برای چندین سال نزدیک به صفر نگاه دارد.

به منظور حفظ ثروت در این فضا، بوث به ایجاد تنوع و قرار ندادن تمام ثروت در یک دارایی هشدار می‌دهد.

وی با تاکید بر حفظ طلا و بیت‌کوین در کارنامه سرمایه‌گذاری ادامه داد: "من به دلایل مختلف به بیت‌کوین دیدگاهی صعودی دارم. به نظر من این دارایی می‌تواند طلای جدید باشد. بیت‌کوین بر روی یک تاثیر شبکه‌ای کار می‌کند."

این نویسنده توضیح داد: "بیت‌کوین باید به رشد خود ادامه دهد و من فکر می‌کنم یک روز ارزهای دیگر به بیت‌کوین وابسته شوند. به نظر من بیت‌کوین به واحد پولی تبدیل خواهد شد."

وی اظهار داشت که بیت‌کوین شانس بهتری نسبت به طلا داشته و این رمزارز باید جزو دارایی همه باشد. علاوه براین، زمانی که ارزها با شکست مواجه شده و امنیت به یک مسئله تبدیل می‌شود و قابلیت نقل و انتقالات طلا بسیار دشوار خواهد بود. وی افزود: "امنیت در قابلیت نقل و انتقالات بیت‌کوین از اهمیت بالایی برخوردار است."

زمانی که در خصوص بزرگترین چالش بیت‌کوین سوال شد، وی گفت که ممنوعیت‌های دولت، اولین نگرانی است. با این حال، وی توضیح داد: "من این مشکل را، به دلیل تئوری بازی بسیار کوچک می‌بینم".

بنابراین، در جهانی رقابتی هر منطقه نیاز به جذب افراد ثروتمند دارد. اگر مناطق آن را منع کنند، سایر مناطق آن را سریع‌تر می‌پذیرند.

او افزود : اگر کشوری به تلاش برای منع بیت‌کوین ادامه دهد، انگیزه بیشتر برای پذیرش سایر کشورها و ایجاد قوانین پیرامون آن ایجاد می‌شود. او به سوئیس به عنوان نمونه اشاره کرد.

بوث همچنین نظر خود را در خصوص آینده بازار سهام به اشتراک گذاشت و گفت: "بازار سهام در حال نوسان است. شما احساس می‌کنید که این بازار در شرف فروپاشی بوده و همه چیز حول محور محرک‌ها می‌چرخد."

بدون محرک بیشتر، انتظار یک سراشیبی را داشته باشید. اگر محرک متوقف شود، این سراشیبی، بازار سهام را 80درصد پایین خواهد کشید. با این حال، او قاطعانه براین باور است که دولت‌ها اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از آن، راه خروج خود را می‌سازند.

در حالی که کتاب او آینده‌ای خوشبینانه را پیش از شیوع ویروس کرونا ترسیم کرد، اما بوث اکنون آینده را ترسناک‌تر می‌پندارد، زیرا روند شیوع بیماری کووید-19 تسریع شده است.

بوث اشاره کرد : این مسئله سیاست انبساطی پول را تسریع کرده و در حال حاضر بدون عوارض شدید و شکست بانکی، راه خلاصی از آن نیست.

به گفته او ؛"بیت‌کوین برای محافظت از ثروت و آنچه که در حال رخ دادن است، در حقیقت گزینه خوبی به شمار می‌رود، زیرا امکان توقیف آن وجود ندارد. به نظر من بیت‌کوین رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد."/اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها