پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

خبر مهم وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم با سهام سه بانک دولتی به بورس

24 خرداد 1401
خبر مهم وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم با سهام سه بانک دولتی به بورس

به گزارش بانک اول،  فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازرگردانی بوده است گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس بنگاه‌ها یا باید خودشان بازارگردانی کنند و یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند که این موضوع به ثبات بازار سرمایه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: درباره اوراق تبعی هم همین طور است و سهامدار باید بداند بنگاهی که سهام آن را خریداری کرده در یک سال آینده ارزش سهام را چگونه و با چه نرخی تنظیم کند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: تمام این موضوعات را مورد توجه قرار داده‌ایم؛ نگاه اول این است که برای سهامداران حاشیه امن ایجاد کنیم و موضوع بعدی این است که بنگاه‌ها مسئولانه‌تر نسبت به سهام خود عمل کنند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار از طریق عرضه‌های اولیه از دیگر برنامه‌های ما بوده است گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی از ورود داراسوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه پویایی و عقلانیت است، گفت: بازار سرمایه ابعاد مختلف دارد و تحلیگران باید بدانند که چه سهامی را در چه دوره‌ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند که این تحلیل‌ها نشان از حیات بازار دارد.

دژپسند ادامه داد: در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه‌گری بی‌وقفه کار کند.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها