جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آیا باید خود را برای سقوط های عمیق طلا آماده کنیم؟

24 خرداد 1401
آیا باید خود را برای سقوط های عمیق طلا آماده کنیم؟

به گزارش بانک اول طلا در حال پشت سر گذاشتن یکی از عجیب ترین هفته های خود می باشد. این فلز که در حال تجربه روندی صعودی بود به ناگاه دچار سقوط شدیدی شده و قیمت آن به شدت کاهش یافت.

در هفته گذشته طلا پس از هفته ها بالاخره توانست سطح 1900 دلار را شکسته و به بالای آن صعود کند اما دیروز دوباره به زیر 1900 دلار سقوط کرده و به نظر می رسد توانی برای بازگشت دوباره را ندارد.

افت دیروز قیمت طلا در حالی اتفاق می افتد که دو تا از شرکت های بزرگ دارویی آزمایشات خود را پیرامون واکسن کرونا متوقف کرده اند و برگزیت نیز سر صدا های جدیدی را تولید کرده است.

در حالی که این متن نوشته می شود هر انس طلای جهانی 1896 دلار قیمت دارد و نسبت به روز گذشته شاهد افزایش جزئی 4 دلاری بوده است.

اگر به نمودار های فنی نگاه کنیم متوجه می شویم که قیمت طلا در حال حاضر یک تمایل صعودی داشته و در حال حرکت به سمت مقاومت قدرتمند 1901 دلاری می باشد.

سطح مقاومت بعدی که باید توسط طلا به دست آورده شود 1910 دلار می باشد و مقاومت پس از آن نیز 1917 دلار می باشد.

در پایین نمودار نیز طلا در نقطه پشتیبانی می شود. در صورت سقوط قیمت ها طلا ابتدا در نقطه 1892 دلار پشتیبانی شده و اگر این سطح حمایت شکسته شود پشتیبانی بعدی در 1873 دلار خواهد بود.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها