جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

سهام عدالت را چگونه وارد پرتفوی خود کنیم؟

24 خرداد 1401
 سهام عدالت را چگونه وارد پرتفوی خود کنیم؟

به نوشته بانک اول، در پایان معاملات دیروز بورس، سهامداران سهام عدالت در 11 استان که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند نسبت به معامله سهامشان اقدام کنند.

این 11 استان شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قم، یزد، ایلام، بوشهر، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، گلستان و زنجان است.

شاخص کل بورس امروز 51 هزار واحد افت کرد و نماد اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ذکر شده امروز منفی بودند و سهام عدالت در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قم، ایلام، مرکزی، کرمانشاه و گلستان افت کرد.

اما سوال مهم سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند این است که چطور سهام عدالت وارد پرتفوی افراد می‌شود.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری استانی که در حال حاضر قابل معامله کرده‌اند سهامدارنی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند برای این که دارایی خود را مشاهده و معامله کنند باید در پنل آنلاین تغییر کارگزار ناظر را انتخاب کنند تا دارایی سهام عدالتشان وارد پرتفوی‌شان می‌شود.

همچنین برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی در پایان معاملات امروز حدود چهار درصد افت کرد و به رقم 13 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حکیم آقچه لی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من برج 2امسال بود فک کنم سهام عدالت رو به روش مستقیم آزاد کردم چه طوری همه ارزش سهام رو دریافت کنم پول لازم دارم. از استان گلستان هستم

افشین جنابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سهام عدالت آنهایی که در تهران هستند و روش مستقیم را انتخاب نموده اند چه زمانی آزاد سازی میشود و قابل معامله است.

بهنام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بنده در استان گلستان سهام عدالت دارم که روش غیر مستقیم را انتخاب کردم ولی به هیچ عنوان سهامم وارد پرتفو نمیشود و از شرکت استان گلستان هم مشاوره گرفتم گفتن فعلا امکان نداره حالا چطور میفرمایند امکان داره جای سوال هست!!!!

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها