جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

واریز حقوق مهر 99 بازنشستگان کشوری براساس احکام جدید

24 خرداد 1401
واریز حقوق مهر 99 بازنشستگان کشوری براساس احکام جدید

به گزارش بانک اول طبق احکام جدید بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه سال جاری افزایش حقوق خواهند داشت و واریز حقوق مهر 99 بازنشستگان کشوری بنا به تاریخ هر ماه انجام می شود. با اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق برای تمام بازنشستگان اعمال می شود.

 

پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری بر اساس احکام جدید

اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: همسان سازی حقوق یکی از مطالبات به حق بازنشستگان در این ۱۴،۱۵ سال بوده است که برای رفع تبعیض بین شاغلان و بازنشستگان باید این کار انجام می‌شد.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی لازم که در سطح دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اتفاق افتاد، گفت: دستور العمل‌هایی را رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته اند و در نهایت احکام دیروز صادر شد.

 

افتخاری با بیان اینکه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه خودشان افزایش یافت، افزود: این احکام از دیروز بر روی سایت است، اما حجم مراجعه به سایت زیاد بوده به همین دلیل دسترسی ممکن است سخت باشد و حقوق مهرماه براساس همین احکام پرداخت می‌شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان می‌توانند، از ریز جزئیات احکام جدید در سایت صندوق بازنشستگی کشوری، سایت sabasrm.ir و یا نرم افزار خاتم و اطلاعات کسب کنند.

 

افزایش ۴۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری

اکبر افتخاری با اشاره به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با هم‌گروه‌های شاغل خودشان اظهار کرد: این اقدام پس از پیگیری‌های متعدد و با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت رفاه عملیاتی شد.

 

 

وی تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با هم‌ گروه‌هایشان پس از 14 تا 15 سال از مهر ماه عملیاتی خواهد شد.

 

افتخاری ادامه داد: نخستین مرحله از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در فروردین ماه انجام شد و طرح کامل همسان‌سازی که برابر با 90 درصد حقوق کارکنان شاغل است، در مهر ماه انجام می‌شود که مقدمات آن صورت گرفته و در همین هفته همه احکام صادر شده و از طریق وب‌سایت صندوق بازنشستگی کشوری احکام قابل رویت خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر ما به یک مدل برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسیدیم که این مدل پایدار است و هرچه در سال‌های آینده حقوق شاغلین افزایش پیدا کند به همان میزان حقوق بازنشستگان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: در همین ارتباط بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی، احکام جدید خود را در ارتباط با افزایش حقوق‌شان رویت کنند همچنین حقوق بازنشستگان به طور میانگین 45 درصد افزایش یافته است.

 

زمان اعمال افزایش ۴۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص شد

یک مقام آگاه پیرامون خبری که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته مبنی بر افزایش ۷۷ درصدی دریافتی حقوق بازنشستگان کشوری نسبت به سال قبل خبر داد، گفت: افزایش حقوق کارمندان بازنشسته کشوری از مهرماه اعمال می‌شود که حقوق بازنشستگان نسبت به ماه قبل خود ۴۵ درصد اضافه می‌شود و نسبت به سال قبل از رشدی معادل ۷۷ درصد برخورددار خواهد شد.

 

این مقام آگاه همچنین در مورد این که این افزایش شامل بازنشستگان تأمین اجتماعی هم می‌شود گفت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از مرداد ماه افزایش یافت.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۵۲ نفر بازنشسته کشوری شامل بازنشستگان کارکنان دولت، قوه قضائیه و برخی مجموعه‌های دیگر در کشور وجود دارد.

 

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دوباره افزایش می یابد؟

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال افزایش مجدد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.

 

وی افزود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یک بار در خرداد ماه افزایش یافته و ما به دنبال افزایش حقوق این بازنشستگان با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور هستیم.

 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که در کمیسیون اجتماعی به جد مورد پیگیری قرار گرفته ساماندهی نیروها و کارکنان شرکت‌های دولتی است.

 

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد:‌ما در حال حاضر با اشکال مختلفی از قراردادها در شرکت‌های دولتی مواجهیم اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین، حجمی، پروژه‌ای و غیره که ما در صدد تبدیل همه آنها به پیمانی و رسمی هستیم.

 

وی افزود:‌در مورد تعداد قابل توجهی از این افراد تبدیل وضعیت آنها بار مالی به همراه ندارد چرا که به عنوان مثال تعدادی از کارکنان دولت که به صورت پیمانی مشغول به کار هستند در آستانه بازنشستگی قرار دارند و یا در مورد تعدادی نیروهای قراردادی این افراد با سابقه‌ای حدود 20 سال هنوز تبدیل وضعیت نشدند و البته تبدیل وضعیت آنها هم بار مالی خاصی ندارد.

 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ‌در مواردی هم که تبدیل وضعیت نیروهای دولتی بار مالی داشته باشد ما بار مالی آن رادر قانون بودجه پیش‌بینی می‌کنیم و مشکل بار مالی آنها از این طریق مرتفع خواهد شد.

 

اسماعیلی در پایان گفت: این مضوع هم اکنون در کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و پس از بررسی در کمیسیون رسیدگی و تصویب خواهد شد.

 

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

هیات وزیران در جلسه مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب سازی دریافت های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد.

 

به موجب این مصوبه، مبلغ تأدیه دیون دولت توسط سازمان خصوصی سازی و با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است.

 

قیمت نهایی سهام شرکت های موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذاری بنگاه ها مصوب ۲۰/ ۱۲/ ۱۳۸۷ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیات واگذاری تعیین می شود و سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه نماید.

 

چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشد و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در این مصوبه بیشتر گردد، حسب مورد با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیئت واگذاری تعدیلات لازم اعمال خواهد شد.

 

نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می باشد. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری متناسب با سهم واگذاری بر عهده صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است.

 

همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت های یادشده متناسب با سهم واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.

 

دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام نمایند.

افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.

سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری نیز مکلف شدند معادل ریالی این مصوبه را صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان نموده و به صورت ماهانه از ابتدای مهرماه سال جاری به آنان پرداخت نمایند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها