جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

نایاب شدن روغن مایع در بسیاری از شهرستانها

24 خرداد 1401
نایاب شدن روغن مایع در بسیاری از شهرستانها

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن با بیان اینکه تمام کارخانجات روغن برای تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند، گفت: مشکل اصلی ما بحث تخصیص ارزِ قابل انتقال است.

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به توقف تولید روغن بهشهر به دلیل عدم تأمین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: وزارت صمت واردکنندگان را به بانک مرکزی معرفی کرده اما مشکل، تخصیص ارزِ قابل انتقال است. در واقع مهم این است که ارز تخصیص داده شده قابلیت انتقال داشته باشد در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار تن روغن خام در گمرکات دپو شده است، افزود: حدود دو ماه است که این روغن‌ها در گمرکات مانده‌اند و مشکل همان بحث تخصیص ارز قابل انتقال است و مرتب در حال رایزنی و پیگیری هستیم که این مشکل رفع شود.

دبیر انجمن صنایع روغن با اشاره به اینکه ذخایر روغن خام کارخانجات باید به حدود مشخصی برسد که کارخانه بتواند تولید را آغاز کند، افزود: به دلیل کمبودهایی که وجود دارد کارخانه بهشهر برای مدت ۹ روز اعلام تعطیلی کرده است.

بیرشک با بیان اینکه تمام صنعت روغن کشور با مشکل مواجه شده است، گفت: از نظر وزنی واردات روغن خام ۵۰ درصد کاهش داشته است و ارزهای تخصیص داده شده یا به سختی قابل انتقال هستند یا اصلاً این قابلیت را ندارند.

وی درباره مشکل شرکت صنعتی بهشهر که براساس اطلاعیه منتشره در سایت بورس، تولید خود را برای ۹ روز متوقف کرده است‌، تصریح کرد: در واقع تمام کارخانجات روغن مشکل دارند و در شرایط بدی قرار گرفته‌اند.

بیرشک اظهار امیدواری کرد: مسئولان مربوطه تدابیری برای تأمین ارزِ قابل انتقال بیندیشند تا صنعت روغن دچار چالش نشود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات