شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا شامل چه کسانی می‌شود؟

24 خرداد 1401
یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش بانک اول از اول آذر ماه مبازره با ویروس کرونا وارد فاز جدیدی می‎‌شود. بر این اساس محدودیت‌های سخت گیرانه‌تری برای ترددهای بین استانی و داخل شهری و همچنین فعالیت‌های کسب‌وکارهای مختلف تعیین شده است.

تعطیلی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است چرا که نگران تامین معیشت خود در این دوره هستند. تعطیلی و کسادی بازار در روزهای پیش رو سبب شده است تا دولت بسته کمک معیشتی را برای برخی از افراد در نظر بگیرد.

صبح امروز (چهارشنبه) حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همزمان با اجرای تعطیلات از اول آبان ماه، فشار اقتصادی به مردم زیاد می‌شود، در این بین افرادی که حقوق ثابت نمی‌گیرند دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد.

به گفته رئیس جمهور بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه اعطا می‌شود. همچنین افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بر این اساس اگر جامعه هدف این بسته معیشتی یارانه بگیران باشند، حدود ۸ میلیون نفر مشمول آن خواهند شد و اگر کل ایرانیان در این طرح در نظر گرفته شوند، ۲۶ میلیون نفر، این بسته کمک معیشتی را دریافت خواهند کرد.

روحانی امروز همچنین از پرداخت یک وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار هم خبر داد./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد. وی این را گفت که تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند بررسی مجدد است و این موضوع در دولت مطرح و مقرر شد معاون اول ریاست جمهوری آن را پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.
سیدصولت مرتضوی خاطرنشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم‌برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و هرمزگان اجرایی شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجید ساعدی سبزواری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نه حقوق بگیرم نه بیمه ام ازدست چپ مشکل دارم از لحاظ بینایی همینطوریک زن دارم 18بارابن سینا بیمارستان روانی بستری بوده نه خونه ن حساب بانکی بگین هرکی پارتی نداره بهش تعلق نمیگیره

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها