جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا شامل چه کسانی می‌شود؟

24 خرداد 1401
یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش بانک اول از اول آذر ماه مبازره با ویروس کرونا وارد فاز جدیدی می‎‌شود. بر این اساس محدودیت‌های سخت گیرانه‌تری برای ترددهای بین استانی و داخل شهری و همچنین فعالیت‌های کسب‌وکارهای مختلف تعیین شده است.

تعطیلی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است چرا که نگران تامین معیشت خود در این دوره هستند. تعطیلی و کسادی بازار در روزهای پیش رو سبب شده است تا دولت بسته کمک معیشتی را برای برخی از افراد در نظر بگیرد.

صبح امروز (چهارشنبه) حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همزمان با اجرای تعطیلات از اول آبان ماه، فشار اقتصادی به مردم زیاد می‌شود، در این بین افرادی که حقوق ثابت نمی‌گیرند دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد.

به گفته رئیس جمهور بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه اعطا می‌شود. همچنین افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بر این اساس اگر جامعه هدف این بسته معیشتی یارانه بگیران باشند، حدود ۸ میلیون نفر مشمول آن خواهند شد و اگر کل ایرانیان در این طرح در نظر گرفته شوند، ۲۶ میلیون نفر، این بسته کمک معیشتی را دریافت خواهند کرد.

روحانی امروز همچنین از پرداخت یک وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار هم خبر داد./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجید ساعدی سبزواری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نه حقوق بگیرم نه بیمه ام ازدست چپ مشکل دارم از لحاظ بینایی همینطوریک زن دارم 18بارابن سینا بیمارستان روانی بستری بوده نه خونه ن حساب بانکی بگین هرکی پارتی نداره بهش تعلق نمیگیره

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها