جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

تعطیلات گسترده باعث کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد

24 خرداد 1401
تعطیلات گسترده باعث کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد

به گزارش بانک اول اتفاقات بسیار زیادی در حال رخ دادن هستند که می توانند بر روی بازار ها و قیمت طلا تاثیر بسیاری بگذارند. یکی از این اتفاقات تعطیلات گسترده برای کنترل شیوع ویروس کرونا می باشد که می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود.

انس طلا در روز های گذشته بارها مورد تنش قرار گرفته است و قیمت آن بالا و پایین شده است. دو عامل تاثیر زیاد بر روی قیمت طلا در هفته های گذشته پیروزی بایدن در انتخابات ایالات متحده و تولید موفقیت آمیز واکسن کرونا بود.

پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده توانست قیمت طلا را تا 1950 دلار افزایش داده که یک سطح بسیار بالا برای طلا بود. در کنار آن خبر موفقیت آزمایش های ویروس کرونا نیز توانست قیمت طلا را تا 1850 دلار کاهش داده که می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین ریزش های بازار طلا یاد کرد.

در حال حاضر نیز دو عامل بالا و همچنین مبهم بودن تصویب بسته محرک مالی و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن باعث شده است تا قیمت طلا دچار تنش و نوسان شده و افزایش یا کاهش قابل توجهی از خود نشان ندهد.

اما در این میان کارشناسان معتقدند که تعطیلات گسترده برای کنترل آمار های بالای ابتلا به ویروس کرونا می تواند باعث کاهش قیمت طلا در روز های آینده شود.

به طور معمول هنگامی که شرایط خطر، مانند شرایط فعلی، پیش می آید مردم و به طور کلی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری خودداری کرده و تمایل آنها برای نگه داشتن پول نقد افزایش می یباد.

پول نقد می تواند این اطمینان را به آنها بدهد که اگر چیزی کسب نکرده اند چیزی نیز از دست نداده اند. بسیاری از سرمایه گذاران منتظرند تا اوضاع برای بار دیگر شفاف شده تا دست به سرمایه گذاری بزنند.

در نتیجه وقتی تمایل برای نگه داری از پول نقد افزایش یابد میزان تقاضا برای طلا کاهش یافته و باعث می شود قیمت ها کاهش یابد. در نتیجه می توان انتظار داشت که تعطیلات در روز های آینده تاثیری کاهشی بر روی طلا داشته باشد.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها