جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

متقاضیان وام ودیعه مسکن حتما بخوانند

24 خرداد 1401
متقاضیان وام ودیعه مسکن حتما بخوانند

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند، گفت: از این تعداد متقاضی تنها ۲۹۰ هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کرده‌اند که این موضوع باعث تشدید مشکلات در این حوزه شده است.

 

او ادامه داد: پالایش اطلاعات متقاضیان انجام شده است و آنان به سیستم‌های بانکی معرفی شده‌اند و از این تعداد هم حدود ۱۳۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و تسهیلات برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر هم پرداخت شده است.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌ و شهرسازی توضیح داد: مشکلات در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مربوط به متقاضیانی می‌شود که اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نمی‌کنند و برای تکمیل مدارک خود در سامانه اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

محمودزاده تصریح کرد: باید مدارک در سامانه بارگذاری شود تا امکان پالایش آنها وجود داشته باشد و تا زمانی که متقاضیان در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام ندهند، بنابراین پرداخت تسهیلات هم به موقع انجام نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه این کم کاری و عدم اقدام به موقع از طرف متقاضیان باعث تاخیر در پرداخت تسهیلات می‌شود، افزود: باید اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات وجود داشته باشد تا بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

محمودزاده افزود: متقاضیان باید هرچه سریعتر نسبت به بارگذاری اطلاعات اقدام کنند و تا پایان دی ماه اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذر برای تکمیل مدارک فرصت دارند

او همچنین در رابطه با متقاضیانی که پیامک پرداخت و تکمیل مدارک طرح اقدام ملی مسکن به آنها ارسال نشده است، گفت: به تمام کسانی که پیامک به آنها ارسال نشده ظرف چند روز گذشته پیامک فرستاده‌ایم و این افراد تا پایان آذر ماه مهلت دارند که اقدامات لازم در رابطه با تکمیل مدارک را انجام دهند.

محمودزاده با بیان اینکه به متقاضیان ۱۵ روز مهلت داده می‌شود گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اعلام کردیم که متقاضیان در قالب جدول زمانبندی و در تاریخ اعلام شده مراجعه کنند و بنابراین متقاضیان باید تا پایان آذرماه مدارک خود را تکمیل کنند.

او عنوان کرد: بررسی مدارک افرادی که هنوز پیامک برای آنان ارسال نشده، در حال انجام است و تا پایان آذر ماه درباره این متقاضیان هم اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

محمودزاده در پایان تاکید کرد: متقاضیانی که پیامک آورده به آنها ارسال شده در اسرع وقت و تا پایان آذرماه اقدام به پرداخت آورده خود کنند، در غیر این صورت حذف خواهند شد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سجاد شاکرمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ۳هفته تمام مدارکم تکمیل کردم بانک صادرات خرم اباد شعبه میدان امام مراجعه میکنم کارمند بانک میگه تا ۱۰هفته دیگه جا داره که برات نریزم بد وزیر میگه متقاصیان مدارک کامل نکردن لطفا پیگیری کنید

شهرام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آخه متقاضی بدبختی مثل من که قراردادش مال قبل ازسال۹۹هستش بایدچیکارکنه؟چراوقتی یه قانونی برای مابیچاره هامیزارید باید یه ایرادی داشته باشه.منکه تو نون شبم موندم چطوربرم قراردادولغوکنم.حالااگه بزاره که من یکسال هم بشینم بااین تورم اجاره رومیکنه ۲برابر.کل وام توجیبم باشه بازم کفاف نمیده.فقط خودکشی چاره کاره که اُرزه شو ندارم..🥺😢

مهدی ربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من مدارکام خیلی وقته کامله فقط وقتی میخام بانک انتخاب کنم ارسال بزنم ارور میده طرفیت بانک تکمیل است بانک دیگه انتخاب کنید متاسفانه تمامی بانک ها هم همین مشکل دارند الان نمیدونم به کجا مراجعه مشکل حل شه لطفا راهنمایی کنید

اکبر پادروند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شهر ما ۳تا بانک داره هر سه ظرفیتشون پره شهرهای همجوار هم میگن فقط ب بومی وام میدن ..حالا شما بفرما من چطور بارگذاری کنم

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغ دروغ دروغ....اینقد بهونه میارین که طرف پشیمون میشه از وام گرفتن.

محمد رضایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کجای این وام .

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها