چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

8 راه سریع دفع سنگ کلیه های دردناک و جلوگیری از تشکیل آن ها

24 خرداد 1401
8 راه سریع دفع سنگ کلیه های دردناک و جلوگیری از تشکیل آن ها

به گزارش بانک اول سنگ کلیه یک مشکل رایج بهداشتی است که می تواند افراد را با هر سنی درگیر خود کند.عبور این سنگ ها می تواند به طرز باورنکردنی دردناک باشد و متأسفانه افرادی که سنگ کلیه را تجربه کرده اند احتمال ابتلا دوباره به آن ها وجود دارد. راه کارهای خانگی زیادی برای دفع سنگ کلیه وجود دارد و در موردی که سنگ کلیه بزرگ باشد نیاز به ارجاع به بیمارستان و شکستن آن ها وجود دارد.

سنگ کلیه به سنگ های کلیوی یا نفرولیتیت نیز معروف است که از مواد زائد سخت و جامد تشکیل شده اند که در کلیه ها جمع شده و بلورها را تشکیل می دهند.

در حالی که سنگ های کوچک تر معمولاً مشکلی ندارند اما سنگ های بزرگ تر ممکن است در اثر ترک بدن باعث انسداد بخشی از سیستم ادراری شما شوند. این می تواند منجر به درد شدید ، استفراغ و خونریزی شود.

علاوه بر این اگر یک بار سنگ کلیه بگیرید مطالعات نشان می دهد که در طی 5 تا 10 سال احتمال ایجاد سنگ دیگر تا 50٪ بیشتر است.

 

این 8 روش به شما در دفع سنگ کلیه و جلوگیری از ایجاد مجدد آن کمک می کنند.

بدنتان را هیردراته نگه دارید( آب کافی بنوشید)

مصرف سید سیتریکر افزایش دهید.

غذاهای حاوی اگزالات را محدود کنید( میوه، سبزیجات و کاکائو)

از دوزهای بالای ویتامین C استفاده نکنید.

کلسیم کافی دریافت کنید.

نمک را کم کنید

مصرف منیزیم را افزایش دهید.

پروتئین حیوانی کمتری بخورید.

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.
درحالی‌که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌هاست، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به‌طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها