ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود شماره حساب بدهند

24 خرداد 1401
مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود شماره حساب بدهند

 به گزارش بانک اول  به نقل از ایبنا - عبدالله پوری حسینی با بیان اینکه تا امروز نزدیک به 30 میلیون مراجعه به سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب انجام شده که حدود سه و نیم میلیون مراجعه تکراری بوده است، افزود: حدود 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد حدود 2 میلیون نفر فوت کرده اند و در عمل از 47 میلیون و 200 هزار نفر باقیمانده تاکنون 26 میلیون و 500 هزار نفر یعنی 53 درصد واجدان شرایط به سامانه مراجعه کرده اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مشمولان حتی با آغاز مرحله دوم یعنی اعلام شماره حساب شبا باز هم می توانند تا شهریورماه با مراجعه به سامانه، صورتحساب خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی که درآمد پایین‌تری داشتند بیشترین مراجعه به سامانه داشته اند، تصریح کرد: روستاییان و عشایر بیشترین مراجعه به سامانه را داشتند و بعد از آنها مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، کارگران فصلی و بعد از آنها کارمندان و بازنشستگان به ترتیب قرار می‌گیرند.

پوری حسینی گفت: به این ترتیب کارمندان و بازنشستگان با 32 درصد کمترین مشارکت را در گرفتن صورتحساب و مشارکت در این طرح داشته اند.

وی افزود: استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بیشترین مشارکت و مراجعه به سامانه را داشته اند و استان تهران، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان و قم ضعیف ترین مشارکت را داشته اند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در مرحله اول همچنین مشمولان می توانند بعد از دریافت صورتحساب مابه التفاوت سهام خود را نقدی پرداخت کنند که تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط مشمولان سهام عدالت پرداخت شده است.

پوری حسینی افزود: اگر همه مشمولان می خواستند که مابه التفاوت سهام خود را بپردازند باید حدود 19 هزار و 500 میلیارد تومان می پرداختند که رقم 3 میلیارد و 700 میلیون تومانی فعلی در مقایسه با رقم گفته شده بسیار ناچیز است.

وی گفت: سهامی که از محل سود 10 ساله و تخفیف به مشمولان بهزیستی و کمیته امداد و آورده نقدی مشمولان تاکنون قابل واگذاری است، 26 هزار و 600 میلیارد تومان است اما سهام تخصیص یافته به ازای هر نفر یک میلیون تومان ، 47 هزار میلیارد تومان است که اگر بقیه آن را سهامداران به صورت نقدی پرداخت نکنند بیش از 26 هزار و 600 میلیارد تومان واگذار نخواهد شد و بقیه سهام برگشت داده می شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه از ساعت 24 روز 30 فروردین مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت با اعلام شماره حساب و کد شبا مشمولان به سامانه آغاز می شود، گفت: سهامداران توجه کنند که اصلا نیازی به عجله کردن و اعلام شماره حساب به سامانه نیست و می توانند تا شهریورماه این کار را انجام دهند.

وی گفت: اگر سهامداری در بانک شماره حساب دارد اما شماره حساب او کد شبا ندارد می تواند به بانک مراجعه و کد شبا دریافت کند. برای افتتاح حساب و یا گرفتن کد شبا نیز نیازی به عجله برای مراجعه به بانک ها وجود ندارد.

پوری حسینی با بیان اینکه هر فرد مشمول سهام عدالت باید کد شبا مخصوص خود را داشته باشد، گفت: این کد دارای دو حرف انگلیسی و 24 عدد است که اگر در سامانه عدد کمتری ثبت شود، سامانه، اعلام اشتباه به مشمول خواهد کرد.

وی افزود: حتی اگر مشمول صغیر باشد و به سن قانونی نرسیده باشد می توان با مراجعه به بانک برای او حساب و کد شبا باز کرد، بنابراین اگر فرد شماره حساب متعلق به خود را نداشته باشد، هیچ پولی نمی توانیم به وی بدهیم.

پوری حسینی گفت: برای نمونه اگر در یک خانوار، 4 نفر مشمول سهام عدالت هستند باید هر چهار نفر جداگانه دارای شماره حساب شبا باشند و آن را به سامانه ارائه دهند. شماره شبای سرپرست خانوار برای همه اعضای خانوار مشمول سهام عدالت، کافی نیست و همه باید حساب شبا را ارائه کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در سال 95 برای 190 بنگاه دولتی مزایده برگزار کردیم که در نهایت 143 بنگاه را فروختیم و میزان موفقیت ما در این سال 76 درصد بوده است که در طول عمر سازمان خصوصی سازی بی نظیر است.

وی افزود: برای برخی از این بنگاه ها بیش از یکبار مزایده برگزار کردیم که در مجموع 255 مزایده در سال 95 برگزار شد. تعهدات بودجه ای ما در سال گذشته 16 هزار و 500 میلیارد تومان بود که تا پایان سال 15 هزار و 726 میلیارد تومان وصولی داشتیم که یعنی 95 درصد تحقق بودجه. امسال 120 عنوان شرکت و 325 مورد بنگاه دولتی در فهرست واگذاری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مسعود عزيزي قناد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

زماني كه كارمند بوديم سهام عدالت داشتيم كارت بانكي هم صادر شده ألن ميگويند در ليست موجود نيست ؟

سهراب افشاري
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من بازنشسته و من وهمسرم داراي سهام عدالت بوده ولي همسرم سه سال پيش فوت نموده حالا براي سود سهام و كد شبا بايستي چكار كنيم؟ لطف راهنمايي فرماييد با تشكر

علی شیبانیان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من وارد سامانه شدم اما فایلی در خصوص ثبت شماره حساب پیدا نکرده ام لطفاً من را راهنمایی نمائید.