جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

توصیه یک معاون شعبه بانک: بیایید در حساب‌های غیرقانونی ما سپرده باز کنید و ۲۰ درصد سود بگیرید!

24 خرداد 1401
توصیه یک معاون شعبه بانک: بیایید در حساب‌های غیرقانونی ما سپرده باز کنید و ۲۰ درصد سود بگیرید!

به گزارش بانک اول ، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد بانک‌ها تمایلی به رعایت نرخ سود سپرده‌ها ندارند.

در حالی که همچنان شاهد عدم رعایت نرخ سود پرداختی تصویب شده در شورای پول و اعتبار به سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت سپرده گذاران در بانک ها و موسسات اعتباری هستیم گزارشگر پایگاه خبری تحلیل بانک مردم اقدام به جمع آوری گزارشی از چند بانک و موسسه اعتباری مختلف کرده است.

همانگونه که پیش بینی شد این نرخ سود پرداختی به سپرده های سپرده گذاران در بانک های مختلف با توجه به شرایطی که بانک ها بصورت جداگانه برای سپرده گذاران خود در نظر میگیرند متفاوت و کاملا دلبخواه است که این موضوع کاملا خلاف قانون و مصوبه تصویب شده در شورای پول و اعتبار است.

تعیین نرخ سود سپرده ها نه تنها در بانک های خصوصی بلکه در بسیاری از بانک های دولتی هم اختیاری است.

خبرنگار بانک مردم در پوشش یک مشتری، بعد از مراجعه به یکی از شعب بانک دولتی به نام «م» متوجه شد  در این بانک نرخ سود سپرده تا ۲۰ درصد پرداخت می‌شود.

معاون شعبه در این باره برای ترغیب کردن مشتریان موضوع عجیبی را مطرح می کند و آن وجود یک حساب ویژه برای دور زدن قانون است.

وی به خبرنگار ما گفته است: ما می‌دانیم که پرداخت سود بیش از ۱۵ درصد غیرقانونی است اما با این وجود توصیه می‌کنم که در این بانک حساب ویژه باز کنید و ما متعهد به پرداخت ۲۰ درصد سود به شما می‌شویم.

این معاون شعبه در ادامه گفته:  توصیه می‌کنیم با توجه به دردسرهای صندوق سرمایه‌گذاری شما پول خود را در بانک بگذارید و در همین حساب ویزژه تا سود خوبی نصیب شما شود. شما می‌توانید از ۵۰۰ هزار تومان تا بی‌نهایت حساب باز می‌کنیم و ۲۰ درصد سود می‌دهیم.

وی حتی گفت ما همین سپرده را وثیقه قرار می دهیم و به شما وام هم می‌دهیم.

همان طور که ملاحظه می‌شود بانک‌ها برای جذب سپرده حاضر هستند قانونی که خود بانک‌ها در نشست‌های مشترک به تصویب رسانده‌اند دور بزنند.

در سال جدید در حالی که همچنان شورای پول و اعتبار نرخ سود پرداختی به سپرده های بلند مدت ۱۵درصد و کوتاه مدت ۱۰ درصد در هر شرایطی تعیین کرده است و همچنین با توجه به تذکر های پیاپی بانک مرکزی و رسیدگی این نهاد بر امور بانک های دولتی ، خصوصی و موسسات اعتباری هستیم همچنان عدم رعایت قانون در بسیاری از بانک ها و موسسات اعتبار در مشخص کردن نرخ سود سپرده ها اختیاری رنج آور است.

امیدواریم شاهد نظارت بیشتری از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی بر امور بانک ها و موسسات اعتباری باشیم و بستری ایجاد کنیم که مردم بتوانند با خیال آسوده تری در بانک ها و حتی موسسات اعتباری سپرده گذاری کنند

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات