جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

قابلیت‌های جدید “سامانه بام” بانک ملی

24 خرداد 1401
قابلیت‌های جدید “سامانه بام” بانک ملی

 به گزارش بانک اول حمید رضا مختاریان افزود: این اقدامات فیدبک های مثبت زیادی را به جهت راحتی، سرعت و امکانات امنیتی آن از مشتریان دریافت کرده است چرا که در بخش امنیت امکان ورود ۲ مرحله ای به سیستم اضافه شده  تا اگر کسی بخواهد امنیت خود را بالا ببرد بتواند امکان ورود خود را در تنظیماتش دو مرحله ای کند .
مختاریان از دیگر امکانات جدید این سامانه به قابلیت انتقال پول دسته ای در آن اشاره و به بانکداری الکترونیک اظهار کرد: اخیرا این قابلیت و همچنین قابلیت پرداخت تسهیلات نیز به سامانه اضافه گردیده است .
وی با اشاره به چگونگی قابلیت انتقال پول دسته ای گفت: در این مورد کاربران می توانند با بارگذاری یک فایل متنی، نسبت به امکان انجام همزمان چند انتقال پول اقدام کنند به عبارتی می توانند انواع انتقال پول اعم از انتقال به حساب خود ،درون بانکی، پایا یا ساتنا را درقالب یک سایت ببیند و به صورت دسته ای انتقال پول خود را انجام دهند و بدین ترتیب در زمان خود صرفه جویی کنند . این راهکار به خصوص برای کسانی که مرتب با افراد یا شرکت ها و یا سازمان های دیگر در حال تصویه حساب و یا مدام در حال ریختن پول به حساب آنها هستند بسیارمفید و راحتتر است.
معاون نرم افزار شرکت داده ورزی سداد ،درباره مزیت این سامانه نسبت به سامانه های مشابه خود گفت: در این سامانه بسیار دقت شده است که در عین حال که با سرعت و سادگی کار خود را انجام می دهد ،امنیت نیز در کنار آن دیده شود.
وی افزود: بحث دیگر، بحث یکپارچه بودن آن در کانال های مختلف است یعنی اگر دقت کنید در بانک های دیگر در موبایل و وب معمولا نرم افزارهای متفاوتی استفاده می شود و نرم افزار موبایل بانک با نرم افزار اینترنت بانک آن ها متفاوت است .
مختاریان با بیان مزایای متمایز سامانه بام تصریح کرد: یکی از مزیای بام یکپارچگی آن است. به عبارتی به لحاظ کاربری نیاز به ثبت نام جدا برای هرکدام از موبایل و اینترنت بانک نیست و تنها با استفاده  از یک رمز ” بام ” و یک  “کاربر بام” می توان در وب وارد شد که این یکپارچگی مزیت بزرگی برای آن محسوب می شود .
وی افزود: از دیگر مزایای آن که البته همه موبایل بانک ها و اینترنت بانک ها هم سعی می کنند به  سمت آن بروند ولی در بام از روز اول بر روی آن تمرکز بوده است،می توان به بحث هوشمندی اشاره کرد که تاحد امکان ، کارهایی که باید کاربر انجام دهد ،توسط این هوشمندی از پیش برای او تعیین شده باشد وتصمیماتی را که در خیلی جاها کاربر باید بگیرد ولی در عین حال سیستم می توانسته بگیرد را نیز ما در اینجا همه را بر عهده سیستم گذاشته ایم.
معاون نرم افزار شرکت داده ورزی سداد با طرح مثالی در این باره خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث انتقال پول، در اکثر اینترنت بانک ها به این صورت عمل می شود که شما در ابتدا باید انتخاب کنید که می خواهید تراکنش را به صورت پایا انجام دهید و یا ساتنا ویا انتقال داخلی انجام دهید و سپس بر طبق آن مراحلش به پیش می رود.
وی افزود: ما در این جا این ها را نمی پرسیم و تنها می پرسیم که اگر می خواهید انتقال پول داشته باشید به چه شماره حسابی می خواهید انتقال صورت گیرد و در واقع با گرفتن شماره حساب و مبلغ ، تشخیص میدهیم که باید پایا یا سانتا یا داخلی باشد و اینگونه مشخص می شود و نیازی به پرسش آن از مشتری نیست چراکه ممکن است در برخی موارد مشتری نداند کدام را انتخاب کند و این نیاز را ما با گرفتن شماره حساب مقصد و مبلغ کاملا مشخص می شود که نوع انتقال به چه صورت باید باشد برطرف ساخته ایم.این مسئله ای است که سیستم باید تصمیم بگیرد در حالیکه در تمام اینترنت بانک ها این وظیفه بر دوش کاربر محول شده است  .
مختاریان  در مورد بازخورد سامانه بام گفت: مهمترین نکته ای  که در بخش بازخورد که نظرات مشتری ها در آن ثبت می شود را می توان عنوان کرد این است که هرچقدر ما سرویس بیشتر و بهتری به کاربران می دهیم ، کاربران ما از نظر ذهنی شکوفاتر شده و به این نقطه می رسند که به چه سرویس های بیشتری نیازمندند و ما هنوز این حس را نداریم که خیالمان راحت باشد که تمام قابلیت های مورد درخواست کاربران را فراهم آورده ایم و هرچقدر که کاربران بیشتر با این سیستم خو می گیرند ،تازه خواسته هایشان شکوفاتر شده و خواسته های جدید آنها بیشتر مطرح می شود که یکی دیگر از ویژگی های مهمی را که کاربران به ما گفته اند این بوده است که احساس می کنند بام یک موجود زنده و در حال رشد است که این حس بسیار خوب  ومثبتی را به کاربران می دهد که این یک سامانه ای است که مرتب در حال رشد و پیشرفت است و براساس فیدبکی که از کاربران می گیرد مدام در حال رشد است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات