شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

فرصت طلایی برای خریداران مسکن

24 خرداد 1401
فرصت طلایی برای خریداران مسکن

 درحالی‌که همه ساله در ماه مبارک رمضان متقاضیان خرید وفروش مسکن معمولا به‌طور مقطعی از انجام معاملات خودداری کرده و بازار مسکن با افت حجم خرید و فروش آپارتمان رو‌به‌رو می‌شود، واسطه‌های قدیمی بازار مسکن به متقاضیان مصرفی خرید آپارتمان توصیه می‌کنند ماه مبارک رمضان امسال فرصتی طلایی برای خریداران مسکن محسوب می‌شود.
به نوشته دنیای اقتصاد، به گفته آنها فروشندگان مسکن معمولا در ماه مبارک به دلیل کاهش مقطعی حجم معاملات حاضر به تخفیف بیشتری به خریداران واقعی هستند و از این حیث آن دسته از متقاضیانی که می‌خواهند آپارتمانی با قیمت مناسب‌تر خریداری کنند، می‌توانند در ماه رمضان امسال، معاملات خود را انجام دهند.

هم اکنون به دلیل آنکه از ابتدای امسال تاکنون حجم مناسبی از فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های فروشی به بازار مسکن عرضه شده است بازار با کمبود فایل فروش ملک مواجه نیست و این موضوع به نفع خریداران مسکن است.
متقاضیان خرید مسکن می‌توانند از فرصت ایجادشده در نتیجه خروج موقتی برخی متقاضیان خرید از بازار مسکن استفاده کنند و قدرت چانه‌زنی خود را برای خرید آپارتمان دلخواهشان با قیمت مناسب‌تر در مقابل فروشنده افزایش دهند. هر چند مطابق با پیش‌بینی‌های کارشناسی متقاضیان برای خرید آپارتمان در مقطع زمانی فعلی نیازی به عجله کردن ندارند؛ چراکه برآوردها نشان می‌دهد میانگین قیمت واحدهای مسکونی امسال حتی در صورت بروز نوسان، از حد تورم عمومی فراتر نمی‌رود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات