شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات دریافت وام ۵ میلیون تومانی با ضمانت حساب یارانه نقدی/ ارائه کارت اعتباری فقط به سرپرست خانوار

24 خرداد 1401
جزئیات دریافت وام ۵ میلیون تومانی با ضمانت حساب یارانه نقدی/ ارائه کارت اعتباری فقط به سرپرست خانوار

 به گزارش بانک اول متقاضیان کارت‌های اعتباری با ضمانت قرار دادن حساب‌های یارانه‌ای، می‌توانند از وام استفاده کنند؛ به این معنا که سرپرستان خانوار با پشتوانه قرار دادن حساب‌های یارانه‌ای خود، حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان با عقد مرابحه و امکان بازپرداخت حداکثر ۵ ساله و سود ۱۸ درصد، وام دریافت کنند که بازپرداخت تسهیلات، به‌صورت خودکار از محل یارانه‌های نقدی از سوی دولت باشد.

ضامن؛ سرپرست خانوار یارانه بگیر

پیش از این بانک‌ها از مشتریان وثیقه‌هایی را طلب می‌کردند که بعضاً امکان تأمین آن را نداشته و نمی‌توانستند از این کارت‌های اعتباری یا تسهیلات استفاده کنند؛ بر همین اساس بانک مرکزی در سال ۹۶ درصدد است که روش‌هایی را برای تأمین وثیقه آسان از سوی مردم در دستور کار قرار دهد. با توجه به این‌که اکثریت سرپرستان خانوار، یک حساب یارانه‌ای دارند، این تدبیر اتخاذ شد که به پشتوانه یارانه و حساب یارانه‌ای، امکان صدور کارت اعتباری فراهم باشد و وثیقه موردنیاز بانک، به‌صورت خودکار تأمین شود.

کارت‌های اعتباری جایگزین تسهیلات فعلی

بانک مرکزی در میان‌مدت و بلندمدت در پی این است که کارت‌های اعتباری را جایگزین روش‌های اعطای تسهیلات خانوار کرده و به ساده‌سازی دریافت وام کمک کند و متقاضیان، نیاز به رفت‌وآمد مکرر به بانک یا تهیه فاکتور و هزینه‌کرد آن نداشته باشند.

بانک مرکزی از سال گذشته، سازوکار اعطای کارت اعتباری به مردم را فراهم کرد تا بانک‌ها بتوانند کارت‌های اعتباری را بر مبنای عقد مرابحه صادر کرده و در اختیار مردم قرار دهند؛ در این میان، رویکرد اصلی بانک مرکزی این بود که کارت‌های اعتباری، به‌تدریج جایگزین تسهیلات خرد بانکی شده و یا تمامی تسهیلات، از طریق کارت اعتباری اعطا شود.

سقف کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومان

سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای کارت‌های طلایی، نقره‌ای و برنز در نظر گرفته‌شده و نرخ سود هم همان ۱۸ درصد مبتنی بر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بود؛ درواقع هدف اصلی این بود که رضایتمندی شهروندان افزایش یابد؛ چراکه سرعت استفاده از تسهیلات بانکی افزایش می‌یافت.

مبالغ این وام‌ها، صرفاً برای خرید کالا و خدمات بوده و تراکنش‌های مالی برداشت وجه و انتقال وجوه، امکان‌پذیر نیست؛ بر همین اساس، بخشنامه مربوطه در ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ‌شده و قابلیت اجرایی دارد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
زهرا پوربابایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یک زن سرپرست خانوار این وام رو وقتی میخواد بگیره میخواد به زخمهای زندگیش بزنه همه که نمیخوان لوازم منزل بخرن یکی میخواد پول پیش منزل بده یکی میخواد پل درمان بده دولت یه چاله رواز جلو پای مردم برمیداره یه چاه میزاره ضامنو برمیداره این شرط ومیزاره که فقط باید لوازم منزل خرید کنه منیکه اگر کرایه عقب افتاده منزلم روندم باید اواره بشم لوازم منزل به چه دردم میخوره یه راهی برای مردم بگذارید که به دردشون بخوره وگره ای از مشگلشون باز بشه نه گره به گره اضافه بشه

محمد ساجدے
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شاهکار کردن!مامیتونیم بہ لوازم خانگے سرکوچہ مراجعہ کنیمواگہ قصد خریدلوازم خانگے بہ صورت اقساطے داشتہ باشیم باهمون کارت یارانہ امکانپذیرہ..!

مجید ژیان زنگنه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده کارمندبازنشسته بانک صادرات با ۳۰ سال خدمت کل حقوقم ۱۷ میلیون ریال معادل یکمیلیون وهفتصدهزارتومان بعدازکسورات بانک صادرات دریافتیم ۹۰۰هزارتومانه جناب سیف هیچ کارمندی هم ردیف خودم حقوقشون زیر ۲۲ میلیون ریال نیست بجزبنده با ۳ نفر تحت تکفل ویک دانشجو ازادویک پسر۲۵ساله بیکارتورا بخدا وانبیا بدادمن برسید ۳۰ سال خدمتم رودرکرمانشاه بودم و۸ سال جنگ بدون اضافه حقوق بدلیل اینکه منطقه جنگی بودیم ۸ ساا جنگ رو درپناهگاهایی که ۵۰ مترزیرزمین بودم صادقانه خدمت کردم لطفا بدادبنده حقیربرسید سپاسگذارم خداروشاهدمیگیرم اگرقسط پرایدی که خریدم که باهاش کاربکنم تا قسط اول ان که‌۳۶ میلیون ریال ازلیزینک خریداری کردم قسط ا.ل ان ۲۰ مرداده وهرچقدرجان میکنم خرج ماشین میشه اگراین مبلغ ازطریق سازمانی که یکعمردران با همکارانم جان کندیم جورنشه ۲۱ مرداد پشت میله های زندانم چرا چونکه دزد نبودم وبرای خودم واینده بچهام برای خودم اعتقادهای خاصی داشتم بدادم برسید بخدا تهدیدنمیکنم اگراین چکم پاس نشه جلو بانک مرکزی خودسوزی خواهم کرد بجز خداوند ولطف جناب سیف راهی بجزاین ندارم کمکم بکنید با تشکرمجیدژیان زنگنه شماره کارمندیم ۵۷۱۷۴ است از بانک صادرات کرمانشاه قسمت کارگزینی استعلام بگیرید که بعداز۲ سال که ازخدمتم گذشته بودوهنوز رسمی نشده بودم وکاراموزی بیش نبودم بحدی به تمامی کارهای مختلف بانک تسلط داشتم که با تماس با برج سپهروتاییدمدیریت وقت انزمان شعبه ی درجه ۳ را به بنده تحویل دادند که درتاریخ بانک بی نظیربوده الان بجان بچهام دچارافسردگی شدم لطفا کمکم بکنید/سپاسگذارم

مجید ژیان زنگنه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ازاینکه نظر ودرد دل بنده حقر رو ارسال وثبت نمودید تشکرمیکنم

کیومرث مقدس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این وام اصلا به چه دردی میخوره وقتی که نتونی تراکنش برداشت مالی نداشته باشی ملت و مسخره کردن واقعا .کلا سر کاریم

محمد مهدوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ضمن عرض سلام ادب وحترام وقبولی طاعات و عبادات ،من با این طرح موافقم وباید دید که انگیزه این وام چه می‌باشد ،آیا برای کمک به خرید لوازم مورد نیاز خانگی می باشد ویا اینکه کمک مشکلات مالی ،در هر صورت بنده موافقم طرح خوبیست اگر توسعه پیدا کند و جایگزین وام‌های بانکی شود ،التماس دعا

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات