جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دریافت نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی اجرایی شد

24 خرداد 1401
دریافت نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی اجرایی شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا  بانک مرکزی در پی سیاست تامین منابع مالی بانک ها از راه دریافت کارمزد در بخشنامه ای نرخ کارمزد خدمات بانکی در برخی از خدمات را تغییر داده است. در این بخشنامه که از تاریخ 20 خردادماه سال جاری اجرایی شده است حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) شامل ارزیابی اموال منقول و غیر منقول، اعتبارات و سایر خدمات برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

براساس تغییرات انجام شده کارمزد تهیه تصویر اسناد روزهای قبل به درخواست مشتری از 6000 ریال به 20000 ریال و دریافت حضوری قبوض آب، برق، گاز، تلفن، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و موارد مشابه از 6500 ریال به 20000 ریال افزایش یافت. همچنین نرخ بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته از سوی شعب به مشتری 500 هزار ریال، اطلاعات درخواستی مشتریان جهت ارائه‌ به حسابرسان قانونی 350 هزار ریال، تنظیم وکالت‌نامه‌های داخلی به درخواست مشتری 100 هزار ریال، گواهی اعلام بدهی و یا مانده هرگونه از حساب‌ها به مراجع ذیصلاح به درخواست مشتری 100 هزار ریال تعیین شد. خدماتی مانند صدور دفترچه بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی در سایر شعب و تغییر اطلاعات حساب مشتریان شامل: مشخصات فردی، آدرس و ... نیز همچون گذشته بدون کارمزد در نظر گرفته شده است.

در این بخشنامه تاکید شده است که بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا۳۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی، نرخ‌های کمتری را اعمال کنند و دریافت هرگونه وجه تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی خارج از بخشنامه‌های ابلاغی، بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی ممنوع است.

 

 این بخشنامه بانک مرکزی در ادامه بخشنامه 11 مهرماه سال گذشته ابلاغ شد که در آن بخشنامه نیز نرخ کارمزد برخی خدمات افزایش یافته بود که در مهمترین موارد صدور المثنی ضمانت‌نامه‌های بانکی مقطوع حداقل ۵۰۰ هزار ریال، صدور چک بانکی ۵۰ هزار ریال، صدور چک بین بانکی مشروط به درخواست مشتری ۵۰ هزار ریال، صدور حواله حداکثر ۱۵۰ هزار ریال، ابطال حواله ۳۰ هزار ریال، اعلام منع پرداخت چک‌های بانکی و بین بانکی مفقودی ۴۰۰ هزار ریال، صدور چک بانکی جهت پرداخت وجه تسهیلات ۵۰ هزار ریال، صدور المثنی چک بانکی ۵۰ هزار ریال و ابطال چک بین بانکی به درخواست مشتری هر فقره ۱۰ هزار ریال نرخ گذاری شده بود.

خدمت

کارمزد

صدور المثنی ضمانت‌نامه‌های بانکی مقطوع

حداقل ۵۰۰ هزار ریال

صدور چک بانکی

هر فقره ۵۰ هزار ریال

صدور چک بین بانکی مشروط به درخواست مشتری

هر فقره ۵۰ هزار ریال

صدور حواله

یک در هزار مبلغ حواله، حداکثر ۱۵۰ هزار ریال

ابطال حواله

کارمزد ابطال هر فقره ۳۰ هزار ریال و کارمزد دریافتی بابت صدور حواله نیز مسترد نخواهد شد

اعلام منع پرداخت چک‌های بانکی، بین بانکی مفقودی

مقطوع ۴۰۰ هزار ریال

صدور چک بانکی جهت پرداخت وجه تسهیلات

هر فقره ۵۰ هزار ریال

صدور المثنی چک بانکی

هر فقره ۵۰ هزار ریال

ابطال چک بین بانکی به درخواست مشتری

هر فقره ۱۰ هزار ریال

 اما بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی نرخ کارمزد خدمات بانکی مرتبط با بانکداری الکترونیک (نظیر حواله سامانه‌ سحاب‌- انتقال کارت به کارت‌- و ساتنا، اعلام مانده موجودی حساب از طریق ATM, POS, PIN‌-PAD، صدور هرگونه کارت و کارت اعتباری، دریافت غیرحضوری قبوض، خدمات SMS، تلفنبانک، اینترنتی و خودپرداز) و همچنین پرداخت حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها تا زمان ابلاغ بخشنامه جدید کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک مطابق با مفاد بخشنامه مورخ ۲۹‌ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ خواهد بود. 

بر اساس این بخشنامه برای کارت به کارت کردن وجه تا سقف 10 میلیون ریال کارمزد 5000 ریالی، 10 تا 20 میلیون ریال کارمزد 7000 ریالی، 20 تا 30 میلیون ریال کارمزد 9000 ریالی، 30 تا 40 میلیون ریال کارمزد 11 هزار ریالی، 40 تا 50 میلیون ریال کارمزد 13 هزار ریالی، 50 تا 60 میلیون ریال کارمزد 15 هزار ریالی، 60 تا 70 میلیون ریال کارمزد 17 هزار ریالی، 70 تا 80 میلیون ریال کارمزد 19 هزار ریالی، 80 تا 90 میلیون ریال کارمزد 21 هزار ریالی، 90 تا 100 میلیون ریال کارمزد 23 هزار ریالی، 100 تا 110 میلیون ریال کارمزد 25 هزار ریالی، 110 تا 120 میلیون ریال کارمزد 27 هزار ریالی، 120 تا 130 میلیون ریال کارمزد 29 هزار ریالی، 130 تا 140 میلیون ریال کارمزد 31 هزار ریالی از 140 تا 150 میلیون ریال کارمزد 33 هزار ریالی در نظر گرفته شده است.

همچنین کارمزد صدورکارت اعتباری مرابحه نیز تغییری نکرده و مطابق با بخشنامه 31‏ شهریورماه 1395 بانک قابل اجرا است. بر این اساس کارمزد «صدور و اعتبارسنجی مشتری» و «آبونمان سالانه کارت اعتباری» به ترتیب یک صدهزار ریال و یک درصد اعتبار تخصیص یافته به دارنده کارت خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات